Minimem jsou zimní pneumatiky

Již během podzimních měsíců byste měli myslet na přípravu na zimní sezónu. Včas si rezervujte termín v pneuservisu a přezujte na zimní pneumatiky. Pokud máte starší sadu z předchozího roku, nezapomeňte zkontrolovat, zda je dezén pneumatik ještě dostatečně hluboký (minimem jsou 4 mm, potřebujete ale více, pneumatiky se během sezóny sjedou).

Pozor i na alu disky

Pokud v létě jezdíte na alu kolech, dejte si pozor na to, zda jsou vhodná k zimnímu provozu. Agresivní chemický posyp totiž může na kolech napáchat značné škody.

Zvažte tedy pořízení disků, které jsou pro zimní provoz vhodné, případně přezujte na cenově dostupnější plechová kola. Svoje oblíbené elektrony si nechte na léto.

Co dalšího ošetřit a zkontrolovat?

Do ostřikovačů doplňte nemrznoucí směs a zkontrolujte i chladicí kapalinu, která rovněž musí odolat mrazům.

Těsnění dveří můžete ošetřit přípravkem, který zamezí jejich přimrzání k chromovaným lištám. U starších aut se nezapomeňte vybavit rozmrazovačem zámků. A pokud plánujete cestu na hory, v autě by vám neměly chybět sněhové řetězy.

Karoserii ošetřete speciálním voskem, který vytvoří potřebnou ochranu laku vozidla. Zkontrolujte také brzdy a celkový technický stav vozu.

Máte garáž? Skvěle!

Pokud můžete své auto parkovat v garáži, zima vás nemusí trápit tolik jako ostatní řidiče, kteří svůj automobil musejí nechávat venku v mrazech. Pro auto je lepší, když není vystavováno extrémním podmínkám. V garáži tedy udržujte teplotu alespoň lehce nad nulou.

Pokud to jde, auto opláchněte

Chemický posyp má negativní vliv na kola, podvozek i lak vozu. Jakmile je to možné, po delší jízdě auto omyjte. Platí to nejen pro karoserii, ale i pro kola, brzdy a podvozek. Předejdete tak škodám na ochranných nátěrech a zabráníte nepříjemnému překvapení v podobě koroze.

Svou jízdu přizpůsobte venkovním podmínkám

Velkou službu nejen svému vozu uděláte i tím, že svou jízdu v zimních měsících náležitě upravíte.

Po nastartování jeďte šetrně až do chvíle, kdy se motor ohřeje na správnou provozní teplotu. Žádná agresivní akcelerace, ale ani stání na místě na volnoběh. Potřebujete, aby se všechny součástky ohřály, současně je ale zbytečné, aby to trvalo příliš dlouho.

Jakmile teplota klesne pod bod mrazu, nepouštějte se do rizikového předjíždění a nebojte se svou rychlost snížit výrazněji pod rychlostní limit daného úseku.

Delší by také měly být odstupy mezi za sebou jedoucími vozy. Stejně tak dbejte větší pozornosti na přechodech a nepřehledných úsecích. Auto vás nemusí v rizikových situacích poslechnout tak dobře, jako jste zvyklí během léta.