Umístění na nejvyšších příčkách prestižních degustačních soutěží vysokou kvalitu potvrzuje. Co stojí za skvělými výsledky piva Samson, jsme se zeptali generálního ředitele pivovaru Ing. Daniela Dřevikovského.

Z laického pohledu se může pivní trh v České republice obecně jevit jako více méně ustálen na několika dominantních značkách. Čím chcete konkurovat zavedeným hráčům v segmentu tradičních českých piv?

Základem pro rozhodnutí ohledně sortimentu pro nás byly dvě oblasti. Samson je pivovar s pozoruhodnou historií a tradicí, kterou je potřeba respektovat, a zároveň se cítíme vázáni zpětnou vazbou od našich zákazníků, jejich preferencemi. Tím pádem byl cíl jasný: zachovat původní receptury a zaměřit se na maximální kvalitu. Dnes je vidět, že se to daří.

 Takový proces jistě vyžaduje nemalé investice…

Zásadní byl vstup společnosti AB InBev. Dále fakt, že jsme našli společnou řeč ohledně směřování investic do zvýšení kvality produkce. Kolegové z AB InBev vnímají tradiční způsob výroby v Pivovaru Samson jako značný potenciál pro dlouhodobý úspěšný růst firmy a díky nim jsme byli schopni realizovat naši vizi. 

 Můžete uvést celkovou výši investic do pivovaru?

Je to již kolem půl miliardy korun. V roce 2019 jsme modernizovali etiketovací stroj, suchou část KEG linky, investovali jsme do filtrační linky a nakoupili výčepní a chladící zařízení do nových provozoven restaurací, celkově se jednalo o investici ve výši přes 5 milionů korun. Rok 2019 pro nás byl velmi úspěšný na poli pivních soutěží, což považuji za potvrzení správného rozhodnutí o dlouhodobé strategii a směřování investic.

 Na jakých soutěžích jste zabodovali?

Za jednoznačně nejvýraznější úspěch považuji triumf na prestižní degustační soutěži World Beer Awards v Londýně. Jedná se o jednu z nejvýznamnějších mezinárodních soutěží, která patří do absolutní špičky pivních klání. Tam jsme získali tři zlata a bronz. V kategorii ležák typu „Bock“ jsme dosáhli krásného celosvětového prvenství World's Best Lager Bock. Velmi si ceníme také zlaté medaile udělené našemu nealkoholickému Pitu, které zvítězilo mezi všemi českými nealko pivy. Třetím umístěním na nejvyšší příčce se v kategorii tmavých piv vařených v České republice blýskl Samson tmavý ležák. Krásným bronzem byl pak v kategorii světlý ležák českého typu vařený v České republice oceněn ležák Samson. Tato ocenění podtrhuje fakt, že Pivovar Samson v Londýně bodoval hned ve dvou ročnících po sobě v různých kategoriích, což se hned tak nějakému pivovaru nepovedlo. V minulém roce jsme také zvítězili v Národní degustační soutěži o nejlepší pivovar české a moravské pivní koruny 2019. Bronzovou medaili dále získal v rámci mezinárodní soutěže Australian International Beer Awards (AIBA) náš ležák Samson, konkrétně v kategorii ležák českého typu.

Přesuňme se do blízké budoucnosti. Jaké jsou vaše hlavní cíle pro letošní rok?

I v současné mimořádné situaci chceme oslavit výročí 225 let od založení pivovaru. Omezení plynoucí z aktuální situace nechceme zlehčovat, proto jsme dostali nápad vytvořit nový 10 pack, na kterém jsou popsány důležité milníky z historie pivovaru. Distribuce tohoto speciálního balení probíhá v obchodní síti Jednota České Budějovice. Také chceme zareagovat na veliký zájem veřejnosti a vytvořit prohlídkovou trasu v pivovaru. Ve střednědobém horizontu se ale zásady Pivovaru Samson nemění – naším cílem je nabízet pivo takové, jak ho vymysleli naši předkové a zároveň se soustředit na udržení vysoké kvality vyráběných piv. Staletími vyprecizovaný chuťový profil piva Samson je poklad, kterého si velmi ceníme a respektujeme, a o který budeme nadále s maximální starostlivostí pečovat. A v žádném případě jej nechceme a nebudeme měnit, a jakožto Budějčáci jsme hrdí na to, jak Samson chutná.

Pivovar Samson a.s., Lidická 458/51, 370 03 České Budějovice, https://www.samson.cz/