Když taková situace přijde, nebývá zrovna snadné narychlo sehnat instalatéra, topenáře či elektrikáře, aby závadu vyřešil. Nemluvě o tom, na kolik taková oprava může přijít. Když doma přestane náhle téct voda, fungovat topení nebo třeba sporák, je najednou pryč komfort, který každý z nás považuje za samozřejmý a o kterém často ani nepřemýšlí. Ti, kdo se těchto situací chtějí vyvarovat a ušetřit si starosti s jejich řešením, si mohou sjednat pojištění v podobě asistenčních služeb.

Z průzkumu mezi domácnostmi v České republice, který zpracovala agentura GfK, vyplynulo, že asistenční služby využívá jen asi 15 % domácností. Přestože jde o levný a velmi pohodlný způsob, jak ochránit sebe i svou rodinu před nepříjemnými následky nečekaných událostí. Havárii či poruchu už přitom zažila přibližně každá druhá domácnost, nezanedbatelná část z nich dokonce opakovaně. Zhruba polovina dotazovaných, kteří se potýkali s nehodou v domácnosti, vyčíslila způsobenou škodu do deseti tisíc korun, 40 % lidí není schopno škodu odhadnout. Právě tyto nejčastější případy se škodami do deseti tisíc korun, řeší například služba ČEZ Asistent Plus.

Pomoc dorazí rychle a kdykoli

Kdo má sjednanou asistenční službu, může kdykoliv zavolat, a o problém v domácnosti se postarají přivolaní odborníci. Služba ČEZ Asistent Plus, která ročně vyjde jen na 399 korun, zákazníkovi garantuje, že odborná pomoc v případě havárie dorazí nejpozději do 90 minut. „Chceme našim zákazníkům zajistit pohodlný život. Ti, kteří od nás odebírají plyn nebo elektřinu, tak mohou využít i tohoto výhodného asistenčního pojištění. Přejeme si, aby lidé byli našimi zákazníky rádi, proto jim poskytujeme i další služby spojené s energiemi a provozem domácnosti," říká ředitel divize obchod společnosti ČEZ Pavel Cyrani. Často zmíněné poruchy souvisí právě s energiemi. Asistence se totiž týká například poruch kotlů, boilerů nebo průtokových ohřívačů, stejně tak jako závad televize nebo velké bílé techniky v domácnosti, ať už jde o pračku, ledničku či sušičku.

Zabouchnuté dveře nejsou problém

V případě poruchy či havárie se stačí obrátit na asistenční službu, pojištění pak pokryje náklady na výjezd odborníka, opravu spotřebičů i potřebné náhradní díly až do výše deseti tisíc korun. Častou a nepříjemnou komplikací bývají také zabouchnuté klíče. Když to člověk zjistí až večer po návratu z práce, je to dvojnásob nepříjemné. I to je chvíle, kdy se hodí mít pojištění asistence domácnosti od ČEZ, protože zabouchnuté dveře zdarma odblokuje přivolaný zámečník.

Domácnosti, které asistenční služby nemají, se tak namísto poměrně nízké roční platby zbytečně vystavují riziku, že v případě nečekané události budou muset veškeré opravy hradit ze svého.