Stavbu, která nahradila most z roku 1979, realizovala stavební společnost EUROVIA CS. Začala loni v dubnu a nový most byl do provozu uveden na začátku listopadu. Jeho zprovoznění samozřejmě předcházela zátěžová zkouška. Při té se na mostě postupně rozmisťovalo šest plně naložených nákladních vozidel s celkovým nákladem 180 tun a specializovaná firma měřila s milimetrovou přesností průhyby mostu. 

Zdroj: Eurovia CS

Nový most je široký 15 metrů a téměř 470 metrů dlouhý. Oproti původnímu nevyhovujícímu mostu má vyšší nosnost a v místě nad železniční tratí je vyšší kvůli případné budoucí elektrifikaci trati. Opatřený je také protihlukovou stěnou.

Do úplného dokončení stavby, do května 2021, ale ještě zbývá realizovat úpravy v okolí mostu, opravy železničního přejezdu a objízdných tras.

Zdroj: Eurovia CS

Tento most je již druhým, který společnost EUROVIA CS v Hořicích postavila. V říjnu roku 2018 zde slavnostně otevřela nově postavenou lávku přes komunikaci I/35. Tato lávka umožnila pěším a cyklistům po desítkách let bezpečné překonání frekventované komunikace I. třídy, která rozděluje centrální část města Hořice se západním intravilánem města a přilehlými obcemi. Současně se jedná o architektonicky zajímavou dominantu města, které se začalo přezdívat „vstupní brána do Podkrkonoší“.

Zdroj: Eurovia CS

V Královéhradeckém kraji je společnost EUROVIA CS tradičním dodavatelem. V uplynulých letech pracovala na dálnici D11. V současné době také působí na jejím pokračování v úseku Hradec Králové – Smiřice. V loňském roce opravila povrch vozovky v Koutníkově ulici v Hradci Králové, opravila silnici v Kohoutově a postavila most v Zoo Dvůr Králové nad Labem.

V portfoliu EUROVIA CS v regionu je také mimořádně zdařilá oprava památného mostu přes Labe v Kuksu či obnova nábřeží řeky Loučné v Litomyšli.

Více o projektech se dozvíte na adrese www.eurovia.cz.

Zdroj: Eurovia CS