Mužátko si Itálii zamiloval natolik, že se do země pravidelně vracel a postupně získával pro svůj byznys v Česku další inspiraci i cenné kontakty mezi dodavateli. Nejprve mezi vinaři, pak zelináři a tak dále. Čím víc kontaktů měl, tím naléhavěji se mu vracela myšlenka, proč nezačít kvalitní italské suroviny dovážet domů. Na přelomu tisíciletí tak vzniká společnost Pragogastro, která dovoz surovin z Itálie zajišťuje.

Právě díky vlastnímu, dobře fungujícímu zásobování a rostoucímu zájmu o franšízy, se Jan Mužátko před časem rozhodl začít systematicky budovat jejich síť.

Další metou, kterou jsme si vytyčili, je dostat naše restaurace Pizza Coloseum na náměstí všech větších měst. Mým cílem jsou regiony, konkrétně města nad 100 tisíc obyvatel. Myslím si, že v těchto lokalitách je stále prostor pro kvalitní gastronomii“ říká výkonný ředitel restaurací Coloseum Tomáš Přibyl. „Složení lidí, kteří navštěvují restaurace, se během posledních let změnilo. Nehledí tolik na cenu, ale především na kvalitu. A s tím bychom měli pracovat a vrátit slovu pizzerie váhu, jakou si zaslouží. Že to není žádný podřadný podnik, ale každodenní italská restaurace, ve které se – mimo jiné – peče i dobrá italská pizza.

A jak taková realizace Restaurace na klíč vypadá?

První franšízy, konkrétně Ostravě, Teplicích, Mladé Boleslavi a v pražských Vysočanech vznikly ze zájmu podnikatelů, kteří přicházeli za majitelem sítě s tím, že by si pod jeho značkou rádi otevřeli italskou restauraci. Těm pak nabízí hotový koncept restaurace na klíč, vybavení i dodávku surovin.

Nyní se však tým Colosea snaží sám aktivně vyhledávat v regionech vhodné prostory pro restaurace i franšízanty, aktuálně např. v Brně, Olomouci nebo Českých Budějovicích. Jen za letošní rok otevře společnost Coloseum 6 nových provozoven.

                    Zdroj: COLOSEUM RESTAURANTS s.r.o.

Jakým způsobem společnost Coloseum svým dlouhodobým partnerům pomáhá?

„Jsme schopni pomoci s výběrem prostor, s navržením projektu, dodáním potřebné technologie. Máme také vlastní školící systém, v rámci něhož proškolujeme personál i franšízanty. Zkušený šéfkuchař René Vokurka, který dohlíží na všechny restaurace v síti Pizza Coloseum zajistí sestavení menu. Franšízant tak potřebuje už jen šikovného kuchaře, který vymyšlené recepty dokáže dobře uvařit. Proto prochází kuchaři i další personál restaurací pravidelnými školeními. Šéfkuchař René Vokurka pak pravidelně navštěvuje Itálii, kde sleduje nové trendy v gastronomii, a ty pak zavádí do nabídky v Česku.“ 

A na kolik taková spolupráce vyjde?

Pizza Coloseum od franšízantů nevyžaduje žádné vstupní poplatky, platí ale přibližně půl milionu korun za dokumentaci a realizaci projektu. Vybavení restaurace pak vyjde přibližně na pět milionů. Návratnost investice bývá do dvou let“ uzavírá Tomáš Přibyl.

                     Zdroj: COLOSEUM RESTAURANTS s.r.o.