„Snažíme se být maximálně ekologicky uvědomělí, a proto jsme dosluhující multikáru M25 z roku 1988 nahradili právě touto alternativou“, uvedl ředitel Služeb společnosti, Ing. David Hoffmann, MBA.

Nový vůz se na teplárně mezi zaměstnanci těší velké oblibě a slouží především pro přepravu náhradních dílů, nářadí pro údržbu, přípravků, materiálu i pracovníků údržby. Elektromobil je využíván prioritně k dopravě v rámci areálu závodu Energetika, snadno však přepraví vše potřebné i mezi Karlovem a Doubravkou, do závodu Teplárna. Několikrát také již vyrazil do spalovny ZEVO Plzeň, která se nachází u Chotíkova. Všechny tyto „pojezdy“ v Plzni a okolí zvládá nový elektromobil bez problémů, jeho deklarovaná dojezdová vzdálenost je totiž až 200 km a maximální rychlost 70 km/hod. V tomto smyslu je vůz vybaven dvěma režimy rychlosti jízdy pomalé a rychlé, na přepínači je ikona zajíce a želvyJ

Zdroj: denik

Kromě ekologického hlediska byla důvodem k pořízení elektromobilu i velká úspora v provozních nákladech - stačí pouze nabíjení z klasické zásuvky 230 V 16 A, není tedy zapotřebí žádná extra nabíjecí stanice. Dále odpadá běžný servis motoru, jak ho zná většina motoristů - olej, filtry a řemeny.

Jak potvrdil vedoucí technického rozvoje a investic Plzeňské teplárenské, Ing. Petr Sláma: „výhodu elektromobilu spatřujeme i v tom, že jeho velikost je velmi vhodná do úzkých uliček teplárenského provozu, současně je plnohodnotným účastníkem silničního provozu na veřejných komunikacích.“

“Navíc byl vůz částečně finančně podpořen z evropských finančních fondů, konkrétně z prostředků operačního programu Elektromobilita“, uzavřel Petr Sláma.

Zdroj: denik