V dnešní době není takový problém růst a dobře prodávat. Prožíváme konjukturu napříč všemi trhy. Je tu však několik oblastí, které společnosti trápí nebo by o nich měly přemýšlet, pokud chtějí růst více a déle. Těmto oblastem se dlouhodobě věnujeme a přinášíme konkrétní odpovědi v rámci konferencí a návazných aktivit. Celé platformě říkáme TakUkaž, protože jdeme po konkrétních řešeních a konkrétních návaznostech. Nezajímají nás řeči, že by se něco mělo dělat, ale řešíme, jak to konkrétně udělat u nás ve firmě.
Efektivní firma
Obzvlášť v dobách růstu se společnosti příliš nevěnují zefektivňování procesů, výroby a svého fungování obecně. Nemusí se přitom jednat o nějaké zásadní změny a implementaci složitých systémů. Peníze mohou být schované i v oblastech, které na první pohled jasné nejsou. Navíc se ukazuje, že právě tady jsou problémy poměrně velké. Marketingový institut a Institut interní komunikace proto dlouhodobě řeší, kde jsou jaké zdroje schované.
Říká se, že začít vůbec sledovat, jak se věci skutečně mají už vede ke konkrétním přínosům a jejich zefektivňování. Co a jak měřit, aby tomu rozuměli nejen finančáci nebo marketéři, jak tyto světy propojit, jaké ukazatele zpracovávat a dávat do souvislostí ukáže Veronika Lencová, která se tomu věnuje v řadě výrobních i obchodních společností. Tvrdý pohled čísel finanční ředitelky na svět, který je často nejasný, vágní a bez jasného, konkrétního přínosu posunulo už řadu společností.
Když už máme správně změřeno, prakticky se vždy ukáže, že jsou špatně procesy a návaznosti ve firmě. Tady utíká ohromné množství peněz – ať v nákladech, tak ušlých příležitostech. Právě tomu se věnují v Plantystu, jejíž obchodní ředitel - Jan Blažek nám ukáže, jaké chyby se dělají a co s nimi.
A když je jasné, kudy se vydat, měli bychom to udělat správně. Inovace jsou velkým, módním výrazem. Detailně se na ně podívá a vše nám popíše šéf inovací Homecredit Pavel Kuhn - člověk stojící za Zonky i celou řadou inovačních projektů v této progresivní a nesmírně úspěšné společnosti.
Kde jsou lidi a co s nimi? Jak je získat a udržet?
To, že nejsou lidi, není nic nového. Jaké jsou principy, na základě kterých lidé ve firmě pracují rádi, nechtějí odejít, mohou být motivováni i jinak, než penězi (které nota bene stejně nikoho nemotivují) si ukážeme v další části. Institut interní komunikace na to má řadu analýz a konkrétních cest. Tím začneme další velké téma.
Samozřejmě lidi musíme hledat a nejlepší je, nabízet jim to, co lidé hledající práci skutečně chtějí, co je zajímá, co je zlomí – přesný pohled na tuto oblasti má, díky svým unikátním průzkumům Lenka Šilerová ze společnosti Ipsos.
Čím konkrétně zaměstnance zapojit, aby je práce bavila a chtěli zůstat, jak je donutit pracovat více a s větší chutí, to popíše a v případových studiích ilustruje Jana Puhalová, konzultantka a trenérka procesního řízení z přední vzdělávací společnosti MgC Group.
Tím si zodpovíme proč a co nabízet uvnitř i navenek a ještě nám zbyde oblast automatizace komunikace – tedy konkrétní nástroje pro lepší komunikaci ve firmách. To na základě zkušeností a svých případových studií představí společnost DataSys, která jich má desítky.
Přijde krize a budeme na připraveni?
Občas se setkáváme s povzdechem, že by snad bylo i dobré, aby ta krize přišla – že by se snad mohlo pracovat trochu lépe. Proto otevřeme i toto téma. Snahou není věštit, zda a kdy přijde, ale pojmenujeme si, jak se na ni připravit, na co myslet a proč. Tomuto tématu jsme se věnovali nejednou v minulosti, proto představíme výstupy z našich diskusí a analýz a následně si přizveme několik úspěšných manažerů, kteří nám představí, jak to dělají u sebe ve firmě, co řeší a jaké s tím mají zkušenosti.
- Libor Sedláček - Gumex za svět B2B - v době minulé krize postavili novou továrnu - na krizi se nedá čekat
- Zuzana Kulhavá - Nativia za B2C - v rámci měsíců si otevřela zcela nový segment a dostala se do povědomí stovek tisíců klientů
- Martin Doboš - Modrá pyramida - zavedl to, o čem všichni jen mluví, a jako jediný na trhu stavebních spořitelen výrazně roste
- Nejzajímavější případové studie z regionů - Vltava Labe Média
To všechno probereme na konferenci TakUkaž v Praze 1.11.2017 a v Brně 23.11.2017. Nejedná se jen o konferenci, ale případové studie i jednotlivé příspěvky budeme nadále rozvíjet ať v našem pravidelném newsletteru, v knihovně, ve článcích a samozřejmě i praktických workshopech. Více na http://iik-mkti.cz/event/konference-tak-ukaz/
KOMERČNÍ PREZENTACE