Péče o stárnoucího rodiče či jinou blízkou osobu patří mezi náročnější životní období téměř každého z nás. Naštěstí existují sociální služby, které s péčí dokáží pomoci. Jednou z nich je služba NADOSAH, tísňová péče ŽIVOTa 90. Tato služba je určena všem lidem, kteří chtějí i v pokročilém věku žít ve svém domácím prostředí a cítit se tam v bezpečí.
Senioři si pomoc přivolají jedním stisknutím tlačítka
Klienti a klientky služby NADOSAH mají u sebe doma tři zařízení – vodotěsné tlačítko pro stisknutí v případě nouze, dále zařízení, které umožňuje obousměrnou hlasitou komunikaci s dispečinkem, a čidlo, které v případě, kdy delší dobu nezaznamená pohyb v bytě, samo vyšle signál na dispečink.
Jakmile senior stiskne tlačítko, nebo čidlo upozorní dispečink, pracovníci služby se přes hlasové zařízení v bytě spojí s klientem, aby zmapovali situaci a podle individuálního plánu zajistí pomoc.
„Někteří senioři si přejí nejdříve kontaktovat rodinu nebo sousedy, jiní zase preferují pomoc rovnou od naší smluvní výjezdové služby, která má navíc k dispozici klíče od bytu, aby se v případě krizové situace pracovníci výjezdové služby dostali co nejdříve dovnitř bez nutnosti poškodit dveře,“ vysvětluje Lenka Víznerová, vedoucí tísňové péče NADOSAH.
„V situacích, kdy je senior v ohrožení života, ihned zajišťujeme pomoc záchranné zdravotní služby. Díky tomu, že jsme s klienty v pravidelném kontaktu, můžeme záchranářům poskytnout i další informace včetně zdravotního stavu,“ dodává.
Jednoduchý systém služby NADOSAH
Služba NADOSAH se postará o bezpečí i vašich blízkých
Organizace ŽIVOT 90 aktuálně rozšiřuje kapacitu své služby NADOSAH a využívat ji tak mohou i další senioři, seniorky nebo lidé se zdravotním znevýhodněním.
Pro aktivní klienty je k dispozici i doplňková venkovní varianta služby, která je vybavena GPS s funkcí geofence (umožňuje upřesnění lokalizace klienta nebo upozornění na situaci, kdyby se klient příliš vzdálil od svého bydliště).
V současné době službu využívá ročně přes 1000 klientů a klientek z celé České republiky.
„Naši klienti měsíčně hradí poplatek 780 Kč, který zahrnuje pronájem zařízení, servis, uložení klíčů a pravidelné volání, během kterého si s klienty povídáme a zjišťujeme, zda něco nepotřebují. Cena se nenavyšuje ani v případě realizace krizových výjezdů. Službu je navíc možné hradit z příspěvků na péči,“ říká Lenka Víznerová ze služby NADOSAH.
Více o službě na www.sluzbanadosah.cz nebo na telefonním čísle: 222 333 546.
Pro pomoc stačí stisknout.