Ideální je společnost s ručením omezením

Hned v úvodu je dobré říci, že to není jenom klasické živnostenské oprávnění, které se dnes tolik doporučuje. To se hodí spíše tomu, kdo neplánuje žádný velký rozvoj a chce pracovat v podstatě jenom sám na sebe. Kdo to s rozjezdem vlastního byznysu myslí přece jenom trochu vážněji, ten by měl volit raději založení vlastní firmy. Když se podíváme na jasné a klíčové argumenty, zda je lepší si založit živnost nebo sro, stavíme se na stranu klasické firmy. A to hlavně z důvodu, že s ohledem na budoucnost je možné:

  • Přijmout další osoby do vedení
  • Prodej firmy
  • Přepis firmy na někoho z rodiny

Sídlo by mělo budit určitou prestiž

Mnoho lidí dělá při zakládání firmy tu chybu, že volí sídlo, které je napsané na adresu trvalého bydliště. To přináší nejenom komplikace do osobního života, ale nepůsobí to nijak důvěryhodně. Proto je lepší volit sídlo v některém z velkých měst. Nejenom v Praze nebo Brně. Zamířit je možné i do zahraničí. Sídlo může být v Bratislavě, v některé z nejznámějších ulic. Už to samo o sobě dokáže v očích obchodních partnerů a zákazníků prestiž společnosti zvednout. Tím lze získat oproti ostatním firmám celkem dobrý a zajímavý konkurenční náskok bez velkého úsilí.

Virtuální kancelář je samozřejmostí

Když jde o využití prestižního sídla, není nutné si na dané adrese nutně pronajímat klasickou a tedy pochopitelně i drahou kancelář. Ta může vyjít na jednotky i desítky tisíc. I tady existuje cesta, která je mnohem výhodnější. Ideální je pro podnikatele využívat virtuální kancelář neboli virtuální sídlo firmy. Je podstatně levnější – může stát třeba jenom stokoruny měsíčně. A je samozřejmě i legální. To proto, že je zajištěno vše, co zákon vyžaduje. Jako je:

  • Označení štítkem s názvem firmy
  • Příjem pošty
  • Možnost příjmu návštěv

Bez reklamy to nepůjde

Mnoho lidí si myslí, že kvalitní a unikátní zboží se prodává samo. Za pár let po uvedení na trh tomu být může, jelikož se vytvoří okruh spokojených zákazníků. Na samotném počátku se však žádná firma neobejde bez reklamy. A to platí o všech odvětvích. Realizovat kampaně svépomocí je často jenom vyhazování peněz. S úspěšným startem byznysu souvisí v podstatě nutnost využít profesionála. Tedy nutnost spolupracovat s marketingovou agenturou. Jedině tak bude zajištěno, že kampaň bude efektivní, bude mít výsledky a v konečném důsledku se také vyplatí.

Vyšší úspory znamenají vyšší zisk

Většina začínajících podnikatelů hledí hlavně na obrat. Na tom není nic špatného, jelikož může být celkem dobrým ukazatelem toho, jak se firmě dař. Samotný zisk však ovlivní i to, nakolik dokáže firma šetřit. Čím více, tím více peněz jí následně zbude. Základem je proto už od samotného startu podnikání začít šetřit. Třeba v tom, že až se rozhodnete koupit náplně do tiskáren, nebudou to ty nejdražší. Také v tom, že není nutné mít vždy nejlepší notebook, mobil nebo auto. Jsou možnosti, jak investovat dané peníze efektivněji.

Mějte jasno o tom, co chcete dělat

Poslední věc, která se týká úspěšného startu byznysu je rozhodně to, že je nutné mít o podnikání zcela jasno. A to v ohledu, že nejde jenom o vaši zkoušku, ale váš celoživotní cíl. Dále je třeba mít alespoň základní byznys plán, který přinese přesný pohled na to, čím se bude firma zabývat, co bude dělat, jak to bude dělat a za kolik. Možné úpravy s ohledem na vývoj a konkurenci nejsou nic výjimečného. Velké změny však mohou ukazovat na nepřipravenost hned v začátku.