Partnerské školy projektu najdou zájemci v Praze, Hluboké nad Vltavou, Chomutově, Ostravě, Plzni a Třebíči. Každá střední či odborná škola má vlastní učební nebo studijní obor, ze kterého vzejdou servisní technici pro domácí spotřebiče. Projekt je zaměřený také na rodiče, kteří pomáhají svým dětem v rozhodnutí, kam se po základní škole vydat. Na webových stránkách www.naucimevastoopravit.cz si mohou přečíst důvody, proč by se jejich děti měly stát opraváři domácích spotřebičů.

Kromě vysoké poptávky po servisních technicích a perspektivě povolání, je to i široká škála kariérních možností, nebo příležitost spolupracovat s předními výrobci domácích spotřebičů. Ti se již v průběhu studia aktivně podílí na výuce studentů.

Partneři z řad výrobců dávají studentům možnost vyzkoušet si teorii v praxi a držet krok s dobou. Elektrozařízení se totiž stávají stále více důmyslnější. Mají v sobě mnoho funkcí, programů a některé dokonce umělou inteligenci.

Pojem chytrá domácnost se tak dávno zabydlel v sortimentu našich spotřebičů. Po dokončení studia budou umět absolventi provést diagnostiku spotřebiče, stanovit závadu, její příčinu a zařízení opravit.

Studenti učebních/studijních oborů mají k dispozici i moderně vybavené učebny a navštěvují praxe.Studenti učebních/studijních oborů mají k dispozici i moderně vybavené učebny a navštěvují praxe.Zdroj: naucimevastoopravit.cz

Legislativa razí udržitelnost i prodloužení životnosti výrobků

Projektu nahrává i nová legislativa EU, podle které je povinností výrobců zajistit náhradní díly pro své elektrospotřebiče až po dobu deseti let. Tato zařízení budou muset být navíc vyrobena tak, aby bylo možné je rozebrat pomocí běžných nástrojů a bezpečně opravit. Servisní technici tak začínají být stále více žádanou profesí. Opravitelnost našich spotřebičů by měla být s ohledem na omezené zdroje v zájmu nás všech.