Vedení Středočeského kraje bez ohledu na potřeby cestujících a své povinnosti jednostranně omezilo a zrušilo několik linek na Kladensku poté, co Statutární město Kladno (stejně jako desítky dalších obcí) pod nátlakem odmítlo podepsat tzv. Standardy dopravní obslužnosti. Městská hromadná doprava Kladno proto posiluje své klíčové linky.

Namísto věcné odborné diskuze kraj od 1.9. 2022 vyňal linky MHD Kladno (601, 602, 603, 604, 605, 606, 608, 609, 610, 611, 613, 614 a 616) z tarifní integrace systému PID a na regionálních linkách PID nebude uznávat jízdní doklady MHD Kladno, naopak MHD Kladno nadále jízdenky PID uznává stejně tak, jako doposud. 

601
Nově dochází k prodloužení linky 601 do zastávky Rakovnická. Prodlouženy budou spoje nyní ukončené v zastávce Rozdělov. Linka 601 bude střídavě obsluhovat zastávky Smečenská a Rakovnická.

602
Na lince 602 v době přepravní špičky pojedou spoje již každých dvanáct minut místo současného intervalu 15 minut. Z důvodu nedokončení opravy mostu v ulici Slánská (II/118) trvá dále vedení linky 602 ve směru do Švermova ulicí Průmyslovou.

Průběžně aktualizované jízdní řády jsou publikovány na stránkách dopravce.

V tarifu městské dopravy nedochází k žádným změnám!
I přes zveřejněná nepravdivá tvrzení Středočeského kraje příp. některých kladenských opozičních komunálních politiků mohou nadále cestující po příjezdu do Kladna vlakem nebo autobusem s jízdenkou zakoupenou v systému PID přestoupit do autobusu kladenské městské dopravy a bez úhrady dalšího jízdného dokončit svou cestu. Tato možnost platí i v opačném směru. Na linkách MHD Kladno jsou uznávány předem zakoupené jednotlivé jízdenky PID dvou a vícepásmové s dobou platnosti 30 minut a delší, dále plnocenné předplatní časové jízdné PID pro dvě a více pásem obsahující vždy pásmo 3. Zlevněné jízdné PID 50 % a zvláštní jízdné PID 25 % není na linkách MHD Kladno uznáváno.

Tarifní integrace a „Standardy“ v číslech
Od zahájení integrace v roce 2017 jsou v autobusech městské dopravy Kladno uznávány také vyjmenované jízdenky PID. Částka, o kterou uznáváním jízdenek PID v autobusech MHD bude snížen výběr jízdného, byla při začátku integrace Kladenska organizátorem odhadnuta na 12 miliónu korun za jeden rok. Město Kladno od zahájení tuto částku každoročně hradilo a umožňovalo tak tarifní integraci systému PID a MHD Kladno. Naopak organizátor místo jím vypočítané protarifovací ztráty vracel zpět do tržeb MHD pouze 1 milion korun ročně. Na 12 milionů, kterými každý rok hradilo město Kladno propad v tržbách uznáváním jízdenek zakoupených v systému PID, zapomněl kraj i při výpočtu Standardů dopravní obslužnosti.