Kontrola před spuštěním e-shopu z hlediska obsahu a funkčnosti

Díky následujícím 16 bodům nevynecháte žádný podstatný krok.

  • Zkontrolujte správné napojení všech systémů. Konkrétně jde třeba o sklad, účetnictví, CRM nebo komplexní ERP.
  • Pusťte se do propisování jednotlivých produktů na web. Následně je nezapomeňte propsat také do kategorií.
  • Ověřte si správnost ceny, skladovost i datum dodání. Pozornost věnujte také tomu, zda produkty mají správné atributy, popis a parametry.
  • Rozklikněte menu e-shopu a přesvědčte se, že se správně zobrazují všechny možnosti.
  • Důležitá je také kontrola řazení a filtrace produktů. Vše musí fungovat podle správných parametrů.
  • Zkontrolujte, zda dobře funguje stránkování produktů a vyzkoušejte také interní vyhledávání.
  • Funkční musí být i nastavení štítků, které označují zlevněné zboží nebo bestsellery. Slevy pak musí správně fungovat jak v CMS, tak i v samotné objednávce.
  • Otevřete si web v různých prohlížečích a ověřte, že se vše správně zobrazuje. Stejný test pak proveďte také na mobilním telefonu, ideálně s různými operačními systémy. Zaměřte se hlavně na dokončení objednávky, zobrazení fontů, řádkování a odsazení.

Věděli jste, že až 60 % zákazníků si prohlíží zboží na mobilu nebo tabletu?

  • Zkontrolujte zobrazení upozornění na cookies.
  • Ověřte si také aktuálnost VOP, kontaktů a informací o firmě.
  • Vyzkoušejte vkládání nových produktů a zároveň také chování vyprodaných nebo nedostupných a ukončených položek.
  • Zjistěte, zda můžete spravovat 301 redirecty, editovat obsah, který je uveden u jednotlivých produktů, stejně tak jako editovat kategorie a zařazení produktů.
  • Odhalte případné chyby při přesměrování z tlačítek sociálních sítí. Pokud využíváte Heuréka widget, zkontrolujte, zda funguje i ten.
  • Pusťte se do kontroly administrace. Ta nesmí být veřejně přístupná a indexovatelná.
  • Dostupnost webu by měla být neustále monitorována a je nutné, aby byla vyřešena ochrana před roboty či spammery.
  • Ověřte také správné přenesení databází objednávek a zákazníků.

Prohlédněte si internetový obchod z pohledu zákazníka

Projděte si cestu zákazníka od vložení produktu do košíku až po jeho nákup. Zároveň všechny formuláře v košíku otestujte na možné chyby a ověřte, že objednávka je odeslána v pořádku. Zaměřte se také na metody platby a doručení. U každé z nich si zkontrolujte funkčnost.

Věděli jste, že velkým problémem mohou být předem zaškrtnutá políčka v objednávkových formulářích? Raději se jim proto vyhněte.

Ujistěte se, že odešel e-mail potvrzující nákup a že objednávka byla úspěšně vložena do interního systému k dalšímu zpracování. Na závěr pak projděte registraci, přihlášení a případné recenze uživatelů.

Jak zkontrolovat, že je e-shop správně optimalizovaný pro vyhledávače?

Před spuštěním e-shopu je potřeba udělat kontrolu také z hlediska optimalizace pro vyhledávače. Mimo jednoduchého ověřování správnosti titulků, meta description, hlavních nadpisů a textů produktů, je nutné zaměřit se také na pokročilejší metody SEO optimalizace.

Všechny obrázky by měly mít napříč webem vygenerovaný správný ALT popisek. Nesmí jim chybět vhodný název a musí pro ně být vytvořena sitemapa. Ta by vám neměla chybět ani pro videa.

Zkontrolujte také zda:

  • se správně generují parametrické kombinace kategorií,
  • se skryté stránky nezobrazují v navigaci,
  • je stránkování a řazení v kategoriích ošetřené proti duplicitám.

Dále se pusťte do kontroly souboru robots.txt, tagu meta robots a přesměrování. Poznačte si všechny změny URL a projděte seznam měnících se adres. Web by měl být projitý crawlerem, musí existovat jedna hlavní sitemapa namapovaná v robots.txt a všechna mikrodata musí být správně nasazena.

Tip: Stránky, které nechcete indexovat, v sitemapách být nesmí.

Prohledejte HTML na „nofollow" a „noindex" a udělejte zálohu předstartovní verze HTACCESS.

Zdroj: images2.imgbox.com

9 bodů, kterým musíte před spuštěním e-shopu věnovat pozornost

Co před spuštěním e-shopu sledovat?

  • minimálně měsíc předem chování robotů v logu,
  • indexaci pro srovnání se stavem po spuštění,
  • viditelnost na dotazy pro srovnání se stavem po spuštění.

Co před spuštěním e-shopu vyřešit?

  • stránky 404,
  • předstartovní a postartovní zálohu,
  • SSl certifikát.

Jaké další oblasti před spuštěním e-shopu ohlídat?

  • PPC reklamy,
  • webová analytika,
  • uživatelská přívětivost.

Teď už máte všechny informace, které potřebujete ke spuštění bezchybného e-shopu. Můžete se opřít o 16 bodů, díky kterým internetový obchod ověříte z hlediska funkčnosti i obsahu, víte jak projít cestou zákazníka a také jak zkontrolovat SEO. Uveďte nové poznatky do praxe co nejdříve a pusťte se důkladné kontroly vašeho nového e-shopu.

Patříte i vy k lidem, kteří si raději vše pořádně zkontrolují, anebo raději řešíte všechny chyby za pochodu? Ať tak, nebo tak, budeme rádi, když se s námi podělíte o názor do komentářů. Určitě nezapomeňte také připsat, na co se před spuštěním nového e-shopu nebo webu zaměřujete vy.