Výběr je prý opravdu velmi široký a rozhodně se není proč stydět, že zrovna nejedete tak zvaně „na vlastní plyn“.

Západní Čechy –Elektrokola, která se stávají čím dál více oblíbenější napříč všemi generacemi, jsou nejen dopravním prostředkem, skvělým parťákem při poznávání naší země, ale také si s nimi můžete užít spoustu legrace na trailech. Ať už máte jakékoliv preference při výběru elektrokola,u firmy Specialized si vybere opravdu každý.

OPRAVDU ŠIROKÝ VÝBĚR…
„Nabídka modelů elektrokol stále stoupá, kolo už si vyberete v jakékoliv kategorii, od horských, přes crossová, trackingová, městská (kategorie active), až po gravel a silniční,“ začíná s vysvětlováním široké škály nabídky Roman Vondráček, jeden z majitelů firmy Cyklo Vondráček.

A jak se v elektrokolech vyznat? „Mezi horská elektrokola řadíme Levo SL, které je lehké, v S-works provedení váží pouze 17,3 kg a je tedy vhodné například na traily, kdy člověk muže mít zapnutou baterii jen v případech, že potřebuje pomoct. Je také ideálním kolem, protože i na tomto modelu máte pocit, že šlapete za své, ale jste pouze silnější. Dalším horským kolem je Levo, které disponuje silnou baterií. A v neposlední řadě Kenevo, které si poradí s každým sebedrsnějším terénem,“ dodává druhý z majitelů Tomáš Vondráček.

A kategorií je ještě mnohem víc, jak zkušené duo Vondráčkových potvrzuje:
„V kategorii active si zákazník může vybrat mezi Turbo Como a Turbo Vado a jejich lehčími verzemi SL. Městská i crossová verze najde využití na cyklostezkách. Jsou velice lehká a tak je ze sklepa dostane opravdu každý,“ říká Roman. „Například Vado SL váží pouhých 14,9 kilogramu,“ doplňuje bratra i s konkrétním číslem Tomáš.

V poslední kategorii si zase vyberou tak zvaní „silničáři“. „Turbo Creo SL a Creo SL Evo. Všechna kola s přívlastkem SL (super light), se řadí ve své kategorii mezi nejlehčí kola na trhu. Tato kola jsou vhodná pro lidi, kteří celý život jezdí na silničním kole, ale z důvodu věku či jiné situace už s přehledem nevyjedou větší kopce, nebo nestačí své skupince přátel, a toto kolo jim s tím pomůže,“ objasňuje Tomáš. „No a nebo si pouze pomůžete posledním kopci před cílem,“ přihazuje zřejmě vlastní zkušenost Roman.

ELEKTROKOLA POUZE PRO STARÉ? OPAK JE PRAVDOU!
V otázce pro koho je elektrokolo vhodné, mají oba odborníci jasno. Takže je elektrokolo jen pro „staré“? „Dávno už tomu není tak! Přestože i já s bratrem najezdím ročně tisíce kilometrů, na elektrokole se občas rádi svezeme, troufám si říct, že ještě patříme do kategorie mladých,“ směje se Roman.

A proč si tedy zvolit elektrokolo? „Pro lidi je to obrovská možnost, jak poznat i vzdálenější místa, kam by se na klasickém kole nevydali. Spoustu lidí jede na elektrokole na tak zvaně ´vlastní plyn´a pokud jim dojdou síly, mají možnost menší, ale i velké pomoci,“ říká Roman. Když někdo využívá elektrokolo naplno po celou dobu své jízdy, nebo po většinu času jízdy, neznamená to však, že nemaká. Člověk není extrémně vysílený, ale přesto pro sebe a své zdraví dělá mnoho. Je na čerstvém vzduchu, rozpohybuje své tělo, procvičí své svaly a může si regulovat stupeň pomoci podle toho, jak se cítí a kolik síly má,“ říká Tomáš.

A JEŠTĚ JEDNA ČERSTVÁ NOVINKA NA ZÁVĚR
Firma Specialized přišla v posledních měsících na trh se spoustou novinek. Jedna je ale nejzajímavější. „Jedná se o Levo třetí generace. Jednou z největších novinek je Master Mind TCU. Jde vlastně o mozek kola. Je to displej umístěný na horní rámové trubce, který zobrazuje veškeré důležité informace týkající se vaší jízdy. Nevyhovuje vám nastavení přípomoci kola, které jste si nastavili před jízdou? Nyní nemusíte využívat telefon s aplikací a vše jednoduše naladíte přes displej Master Mind TCU. Přestože na tomto kole najdeme stejnou baterii jako u generace II., 700 Wh, najedeme na tomto elektrokole mnohem více kilometrů, a to díky vylepšenému softwaru. A jako poslední z mnoha novinek bychom rádi zmínili, že se jedná o tzv. „mullet“. Díky zadnímu obvodu 27,5 a přednímu 29 je kolo velice mrštné a ovladatelné, ale zůstává mu rychlost,“ vysvětlují bratři Vondráčkovi na závěr.