S první fází koronavirové pandemie se „zdigitalizovala" i ta část obchodů a služeb, pro které byly až doposud vrcholem transformace na dobu digitální webové stránky. Často neaktualizované, možná dokonce neresponzivní. Nyní je všechno jinak. E-shopy si již zavedly, nebo zavádí i tradiční kamenné obchůdky. Na internetu koupíte flák čerstvého masa pro psa i vysokozdvižný vozík. Dokonce dnešní oběd, který si pak jen někde u výdejního okénka vyzvednete. Tyto vymoženosti pro zákazníky a též pro chytré obchodníky však kladou vyšší požadavky na platební brány než doposud. Už rozhodně nestačí mít „nějakou" platební bránu. Nejít zbytečně do ztrát znamená muset se poohlédnout po té, která nám nabídne více.
Myslíte si, že se platební brány od sebe příliš neliší? Tak to vůbec není pravda. Rozhodně byste k vašemu e-shopu neměli přistoupit tak, že je jedno, kterou platební bránu budete používat. Rozdíly mezi platebními branami jsou totiž tak obrovské, že některé dokonce mezi sebou ani nelze srovnávat. Připravit si proto pro sebe orientačně jednoduchý dokument – platební brány srovnání, tak nemusí být vůbec možné, nebo je matoucí.
Vybíráte si platební bránu? Určitě byste neměli opomenou podívat se na tyto parametry
- Důležité je samozřejmě vědět, jaká bude výše poplatku za transakci. Zjistěte si i poplatky za nestandardní transakce.
- Podívejte se však rovněž na další náklady spojené s provozem brány. Třeba na paušály či ceny různých nadstandardních služeb. Není též za nadstandard pokládáno něco, co je u někoho jiného v ceně bez poplatku?
- Hledejte bránu, která se k e-shopu připojuje co nejjednodušším způsobem bez speciálních zásahů.
- Nemávněte rukou ani nad kvalitou uživatelské podpory pro obchodníky. Je rychlost řešení dostatečná a fundovaná?
- Prověřte si rovněž, jak náročná je platební brána na obsluhu ze strany zákazníků. Složitá brána může vést k nedokončeným nákupům ze strany zákazníků i k trvalé ignoraci e-shopu a k odchodu ke konkurenci.
- Zjistěte si, jaké platební možnosti brána nabízí (50 jich však rozhodně nepotřebujete) i úspěšnost plateb. Ne každá platební brána totiž umí nabídnout mechanismus pro zvyšování počtu dokončených transakcí.
Favoritem mezi platebními bránami je dnes platební brána Pays
Platební brána Pays je doslova žralokem na trhu. Dravě se prosazuje díky nízkým transakčním poplatkům, jednoduchosti implementace, ale i nadstandardním službám, které nemají u jiných bran obdobu.
Podle Karla Sasína, SEO pays.cz s.r.o., používá platební bránu Pays stále více obchodníků. „Mnozí jsou mile překvapeni zajímavými službami, které jim Pays přináší. Už to dávno není jen o vyřešení platby na e-shopu, ale zejména o službách, které výrazně zvyšují úspěšnost plateb."
V čem je Pays.cz lepší?
Pays se snaží snížit poplatek za transakci na nejnižší možný. Obvykle se dostanete na transakční poplatek 1,5 - 1,9 %, někdy i pod 1 %, což je ale možné jen ve velice specifických případech. V Pays vždy stanoví nejdříve náklady standardní, následně se po třech měsících provoz vyhodnotí, a pokud to je možné, poplatek může být snížen.
V Pays.cz se snaží udržovat co nejjednodušší a nejsrozumitelnější ceník. Takže jediná další čísla, která potřebujete jako obchodník znát, jsou, že zaplatíte 600 Kč za jednorázovou prvotní aktivaci platební brány v rámci e-shopu, následně pak zaplatíte 0 až 39 Kč za převod hromadných tržeb na bankovní účet obchodníka. Žádné další poplatky (kromě transakčních) u Pays neplatíte.
Platební brána Pays.cz je propojitelná velice snadno v podstatě s každým e-shopem. Perfektně funguje rovněž s v České republice nejpoužívanějším e-shopovým systémem – Shoptet. Otázkou několika minut je propojení na různé rezervační systémy, jako je například Trevlix či Reservanto, ale i na prodejní platformy (například FAPI).
Zcela nejsilnější zbraní, která mluví proto, abyste si jako obchodník vybrali platební bránu Pays, jsou její nadstandardní služby. Samozřejmostí jsou spolehlivé platby a jednoduchost administračního prostředí. Dále brána zdarma nabízí například systém pro zvýšení úspěšností plateb, a tedy dokončení objednávek, platební přepisy a odkazy, umí řešit vratky zákazníkům, samozřejmostí jsou SMS notifikace, automaticky se generují daňové doklady i vouchery. Snadno se prodávají e-produkty, ale systém má i virtuální platební terminál. Snadné je též vyhledávání plateb pro zákazníky.
U zasvěcených obchodníků, kteří vědí, o jaké obraty přichází z důvodů nedokončených plateb, boduje platební brána Pays právě tím, že tento problém velice sofistikovaně vyřešila. V Pays jsou na tuto funkcionalitu pyšní, rádi se jí chlubí a vědí, že je to jejich klíčový benefit.
Pays nabízí zákazníkům především platební metody kartou (včetně Google Pay a Apple Pay), převodem (rovněž jako QR platby) a platby mobilem (SMS platby a m-platby). Na vyžádání lze klientovi přidat i další, například PayPal.
Velkým benefitem je jednoduchost platby pro zákazníka e-shopu, a to včetně opakování platby při neúspěšnosti prvního pokusu.
Novinky v systému Pays
Karel Sasín, CEO pays.cz s.r.o., představil rovněž novinky, na nichž pracovní tým v posledních měsících pracoval, a které přinesou další zlepšení brány i náskok před konkurenty. Nejen samotné bráně, ale především obchodníkům, kteří ji používají.
„Platební brána rozšířila řadu svých Premium partnerů o firmu a stejnojmenný systém Reservo Eats, což je v současné době aktuální téma. Pays a Reservo Eats umí restauracím vyřešit online objednávky a rozvozy jídel," říká k jedné z novinek Karel Sasín.
Pays.cz dále před několika měsíci zcela změnila pohled na Premium SMS platby. U klasických Premium SMS nechává obchodník operátorovi mnohdy až polovinu placené částky. V Pays však nyní nabízí zcela jiný systém placení prostřednictvím SMS. „Obchodník značně ušetří, pokud použije platební bránu Pays a chytře zkombinuje SMS platbu a platbu kartou", dodává CEO Pays.
Roční práce týmu přinesla i další unikátní vlastnost platební brány Pays. Nová funkcionalita umožňuje včasné odhalování plateb kradenými kartami. Nový expertní systém běží od poloviny září. „Bohužel vždy se najdou lidé, kteří budou chtít někoho okrást. V případě krádeže platební karty, která není včas zablokována, se obvykle zloděj pokouší vybrat hotovost z bankomatu, nebo provést nákup na nějakém e-shopu. Náš systém tyto transakce úspěšně odhaluje a včas varuje majitele e-shopu. Obchodníky takto chráníme před zasláním zboží zloději. Okradený majitel karty totiž později platbu reklamuje u své banky a obchodník by byl nucen vrátit platbu za zboží, které již odeslal," vysvětluje užitek z novinky Karel Sasín.