Ze statistik vyplývají čtyři příčiny. Kromě nesprávného otáčení a couvání ve dvanácti případech se zde šoféři plně nevěnují řízení, a to v 33 případech. Sedm karambolů nastalo rovněž při vyhýbání kamionů, aniž by jejich řidiči měli dostatečnou boční vůli. Při jiném druhu nesprávné jízdy zde pak došlo k šesti nehodám. Podle Jana Chalase ze společnosti DataFriends, která je autorem a provozovatelem Portálu nehod, z mapy rizikových míst vyplývá, že tato odpočívka je nejspíš velmi vytížená a manipulace velkými vozidly zde přináší zvýšené riziko nehody.

Zdroj: Zadavatel inzerce

Milionové škody

Policisté odhadli prvotní škody při zmíněných karambolech na více než 2,5 milionu korun, podle pojišťoven jsou až čtyřikrát vyšší.

Mezi kuriozní případy se zde řadí kromě jiného i častá srážka s výdejním stojanem PHM. Před časem v tomto úseku hasiči například likvidovali silný únik nafty. Jejich ústecká jednotka zasahovala v blízkosti čerpací stanice na 78 kilometru dálnice u kamionu, který ležel na boku a vytékalo z něj palivo do dešťového odtoku. Zraněného řidiče odvezla záchranka a kvůli nehodě musel být jeden jízdní pruh dálnice uzavřen. Hasiči ucpali přepad z kanalizační jímky, zastavili únik nafty, vyčerpali ji z kanalizační jímky a znečištěnou vozovku vyčistili pomocí sorbentu.

Rizikové místo najdete zde.

(pozn. shluk ukazuje nižší počty nehod, protože některé jsou více vzdálené od matematicky vypočteného rizikového místa. Reálná situace je více jak dvakrát horší, viz. foto níže)

Zdroj: Zadavatel inzerce

Vytíženost poslední benzinky před hranicemi

Milan Stehlík, krajský koordinátor Besip pro Ústecký kraj, doplňuje, že jde o poslední čerpací stanici v Česku. Tím je automaticky předurčena k posledním nákupům, tankování a odpočinku na našem území, a také za tuzemské ceny. „Obrovská vytíženost tohoto prostoru, stání vozidel na nevhodných místech, na nájezdech k obslužným stojanům, stání v druhé řadě atd. vede k malému manévrovacímu prostoru, nepřehlednosti dopravní situace a je následně spoluzodpovědná za drobné kolize a jejich výrazný počet oproti ostatním čerpacím stanicím na trase D8,“ vysvětluje koordinátor Besipu. Připomíná, že obdobně je na tom naproti stojící čerpací stanice na příjezdu do České republiky, navíc ještě s místem pro možnost platby elektronického mýtného.

Zdroj: Zadavatel inzerce

Řešení je na dohled

Dlouhodobá diskuse a hledání řešení výstavby záchytných parkovišť pro nákladní dopravu snad brzy přinese podle slov Milana Stehlíka reálná řešení. Ta pak uleví nejen často exponovaným místům v okolí dálnice D8, ale rozšíří i možnosti na stávajících odpočívkách. „Do roku 2030 se plánuje vybudování či rozšíření odpočívek právě u Varvažova a dále pak i u Ústí nad Labem,“ dodal dopravní expert.

www.portalnehod.cz

Zdroj: Zadavatel inzerce