Význam turistiky pro společnost

Turistika je pro každého – nevyžaduje žádné speciální vybavení ani dovednosti. Chůze je přirozený lidský pohyb, který rovnoměrně zatěžuje celý organismus, a zlepšuje tak zdraví a fyzickou kondici. Při turistice si člověk rozšiřuje obzory - s každou cestou se zvyšují odborné vědomosti i kulturní rozhled, nehledě na to, že turistické zážitky bývají nezapomenutelné a jedinečné. Turistika je velmi přínosná i tím, že působí relaxačně a regeneračně na psychiku člověka. V neposlední řadě je potřeba zmínit ekonomický přínos. Za rok 2015 utratili turisté prostřednictvím domácího cestovního ruchu 102 miliard korun.

Pozitivní motivace je cestou k úspěchu

Motivace je jedním ze základních psychických procesů, je to něco, co nás pohání dál. Pozitivní motivace je základním pilířem vize stránek Turistika.cz. Ty se snaží motivovat zkušené turisty a cestovatele, aby sdíleli své zážitky i zkušenosti z cest a pomáhali nebo inspirovali tak i ostatní turisty. „Víme, že to funguje, protože jsme díky této strategii vybudovali největší turistický web Čechách s téměř 60 000 registrovanými turisty, kde najdete 80 000 výletů, cestopisů, rad a popisků zajímavých míst. Dělíme se s našimi přispěvateli o peníze z reklamy, která se zobrazí u jejich článků. Reklamu a naše partnery tak vnímá tisíce přispěvatelů stránek velmi pozitivně, což je zase motivací ke spolupráci pro naše obchodní partnery," vysvětluje Jiří Pilnáček, ředitel Turistika.cz.

Zdroj: turistika.cz

Platformu projektu Turistika pro život už testuje společnost CEMEX jako součást svého motivačního zaměstnaneckého programu pro aktivní pohyb a zdravý životní styl. „Díky projektu Turistika pro život máme přehled o pohybových aktivitách našich zaměstnanců a můžeme je také podpořit a motivovat k aktivnímu pohybu a zdravému životnímu stylu. Projekt krásně zapadá do našeho zaměstnaneckého programu, kdy v rámci 3 měsíční Zdravé akční výzvy výživová poradkyně každému poradí na základě naměřených tělesných hodnot. Cílem všech těchto iniciativ je ukázat, že vstát a začít něco dělat, rozhýbat se, jíst pestře a vyváženě - nemusí být až tak složité a nereálné, jak se může zdát." popisuje moderní trend péče o zdraví zaměstnanců Marie Jenčová, Specialistka komunikace ve společnosti CEMEX.

Turistika pro život

Zdravé klienty potřebuje zejména zdravotní pojišťovna a OZP podporuje turistiku ve všech směrech už mnoho let. Proto také nechybí u tohoto unikátního soutěžního projektu, kde svou odměnu získá každý, kdo si ji zaslouží. „Drobných soutěží, kde získá cenu 10 výherců z 1 000 zúčastněných realizujeme pro klienty desítky ročně. Abychom tisíce lidí přiměli k pravidelnému pohybu nebo výletům a cestám do širšího okolí, museli jsme koncept nastavit tak, aby každý získal odměnu, jakou si zaslouží. Každý týden zapojujeme do projektu nové partnery a s nimi i odměny. Vybíráme zajímavé nebo unikátní turistické služby pro zisk soutěžních bodů nebo jako odměnu za ně. Turisté s námi třeba mohou navštívit zdarma jednu z největších sovětských raketových základem nebo jadernou elektrárnu Černobyl. Soutěžní body lze snadno získat i fotkou nebo potvrzením polohy v mobilu u žluté turistické značky, díky tradiční Májce nebo pohodovou pivní lázní, protože po výkonu je potřeba relax a odpočinek", doplňuje s úsměvem Jiří Pilnáček.

Zdroj: turistika.cz

Turistika.cz - 57 056 registrovaných turistů a cestovatelů, 87 616 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů 853 198,- Kč si rozdělili přispěvatelé jako odměnu za své články. Více o Turistika.cz najdete na stránce www.jaknaturisty.cz/reklama-turistikacz. O Projektu Turistika pro život jsou základní informace na stránce www.jaknaturisty.cz/turistika-pro-zivot.