Řídicím orgánem tohoto programu je Ministerstvo dopravy, které tuto roli vykonává prostřednictvím Odboru fondů EU. Přímo ve Středočeském kraji bylo prostřednictvím 135 projektů rekonstruováno nebo postaveno přes 298 kilometrů silnic či železničních tratí.

Tyto významné projekty zlepší v našem kraji dopravní dostupnost, pohodlí cestujících, bezpečnost i plynulost dopravy a také přispějí k lepší kvalitě ovzduší. Níže jsou vybrané projekty ze Středočeského kraje, které byly podpořeny z prostředků EU v rámci OP Doprava.  

Silniční projekty

Dálnice D6 Řevničov, obchvatDálnice D6 Řevničov, obchvatZdroj: ŘSD

Cestování po dálnici D6 je o něco pohodlnější díky obchvatu Řevničova. Nový obchvat již urychluje cestování mezi Prahou a Karlovými Vary a ulevuje především obci Řevničov od nadměrné dopravy. Stavba D6 Řevničov – obchvat, patří do souboru staveb dálnice D6 mezi Novým Strašecím a křižovatkou se silnicí I/27 u obce Petrohrad.

Silnice I/16 Slaný – VelvarySilnice I/16 Slaný – VelvaryZdroj: ŘSD

Výstavbou přeložky silnice I/16, která byla řešena jako severní obchvat města Slaného a obcí Vítov, Luníkov a Ješín, se výrazně ulevilo občanům Slaného, Velvar a dalších obcí od nákladní dopravy. Denně tudy projížděly desetitisíce aut. Zejména ve Slaném způsobovalo přetížení v ranní a odpolední špičce dopravní kolaps.

Železniční projekty

Modernizace trati Sudoměřice – VoticeModernizace trati Sudoměřice – VoticeZdroj: David Jančík

Jednou z nejvýznamnějších investic současnosti je modernizace úseku IV. tranzitního koridoru ležícího na trase Praha – České Budějovice. Jedná se o trať zařazenou do globální sítě TEN-T, jež je rozhodující železniční magistrálou vedoucí z Německa přes Českou republiku do Rakouska. Cílem modernizace trati Sudoměřice – Votice je zvýšení rychlosti, tím i plynulosti a efektivnosti dopravy, komfortu a bezpečnosti.

Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v žst. PoříčanyRekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v žst. PoříčanyZdroj: Správa železnic, státní organizace

Bezbariérový přístup na všechny nástupiště a prodloužení podchodu pod celou stanicí přinesla rekonstrukce žst. Poříčany na trati Praha – Kolín. V rámci stavby došlo ke kompletní rekonstrukci nástupišť, nástupištních přístřešků a podchodu. Celá stanice je bezbariérová a na každém nástupišti jsou výtahy. Stavba má pozitivní dopad v podobě zrušení bariéry rozdělující obec na dvě části, kterou byla právě neprůchodná železniční stanice. Prodloužením podchodu tak mohou cestující bezpečně procházet pod kolejištěm stanice.

Další projekty

Dalším projektem OP Doprava ve Středočeském kraji je výstavba a doplnění překladiště KD Kolín. V rámci projektů došlo k vybudování a doplnění překladiště kombinované dopravy s veřejným přístupem v prostoru veřejného přístavu Kolín. Díky podpoře z EU došlo k výstavbě manipulačních a skladovacích ploch, pořízení kamerového a informačního systému, rekonstrukci železniční vlečky, atd.

Opd.cz - Dopravní infrastruktura s fondy EU v Středočeském kraji