Pivovar Ostravar před Vánocemi uvařil pro hospody 175 tisíc půllitrů piva, následně ale vláda hospody zavřela. Co jste na to říkal?
Samozřejmě, že jsem z toho žádnou radost neměl. Ale hospody jsou na tom ještě hůře. Jsme s majiteli provozoven v častém kontaktu a vím, že z velké části „melou“ z posledního. Proto se jim snažíme pomoci, kde můžeme. Do záchrany hospod v našem regionu jsme už letos investovali miliony korun.

Jak se neustálé zavírání hospod projevilo na odbytu piva?
Museli jsme změnit distribuční strategii a koncentrovat se na maloobchod. Stáčíme mnohem více piva do lahví a plechovek. Kromě toho jsme přišli s menšími patnáctilitrovými soudky, které jsou vhodné na doma. Pro lidi, kteří si chtějí dát o Vánocích čepované pivo, to je ideální řešení.

Jak neustálé změny zvládáte? Musí to být těžké.
Současná situace v člověku přirozeně vyvolává negativní emoce. Já se ale vždy snažím na každé situaci najít něco pozitivního. Myslím, že koronakrize potvrzuje mimořádný vztah, který my Češi k pivu máme. Proto jsme letos byli svědky velké solidarity, kdy se lidé snažili pomáhat svým oblíbeným hospůdkám a kupovali si nejrůznější vouchery a slevové kupóny, aby jim pomohli. Nám se díky trvalé poptávce po našem pivu podařilo udržet zaměstnanost na stejné úrovni, jako v roce 2019. S výjimkou rozvozu tankového piva stále běží všechny stáčecí linky.

Zdroj: zadavatel inzerce

Ostravar nadále pracuje v běžném režimu?
Co se dnes dá považovat za běžný režim? Samotný proces výroby piva probíhá standardně, ale vše ostatní je jinak. Potýkáme se především s problémy ve střednědobém plánování. Nejde jen o samotné plánování výroby piva, ale především, jaká opatření je potřeba nastavit pro maximální ochranu zdraví zaměstnanců, investiční strategie, dopady na dostupnost některých služeb či materiálů aj. To vše je v současné situaci velmi komplikované a těžko předvídatelné.

Která značka šla letos nejlépe na odbyt?
U nás stále platí, že severní Morava je dvanáctkovým krajem. Takže po většinu roku to byla Ostravar 12. Poptávka po naší dvanáctce rostla už před krizí díky vylepšením, které jsme provedli. Na podzim, kdy přišla druhá vlna, byl chvíli naší jedničkou Blue Moon. Americké exportní pivo pro Evropu a blízky východ.

O výrobě amerického piva v Ostravaru se obecně moc neví.
To je pravda. Je to dáno tím, že se téměř stoprocentně jedná o pivo, které se vyváží ven. Před dvěmi lety hledala pivovarnická skupina Molson Coors partnera, který by pro ni dokázal Blue Moon vařit v Evropě. V celoevropském tendru si Američané vybrali nás, takže pro ně Blue Moon od loňska vaříme.

Zdroj: zadavatel inzerce

Proč si myslíte, že si Američané vybrali k vaření svého piva právě Ostravu?
Myslím, že těch důvodů je hned několik. Jedním z nejdůležitějších je, že v Ostravě máme velké zkušenosti s vařením řemeslných piv jako jsou Mustang, Speciály ze spilky nebo Černá Barbora. Blue Moon je typově také speciál. Jedná se o prokvašené nefiltrované pšeničné pivo inspirované klasickým Belgian Witbier. Servíruje se s plátkem pomeranče a ve Spojených státech to je velký hit.

Připravuje na příští rok větší investice nebo nové produkty?
V našem oboru jsou investice dlouhodobou záležitostí a budeme v nich samozřejmě pokračovat i v příštím roce, např. v ležáckých sklepích či na spilce. A co se týče naší nabídky, nadále chceme nabízet perfektně ošetřenou dvanáctku či Mustanga. V rámci Speciálů ze spilky spotřebitelům určitě nabídneme také nové pivo. Chystáme se zase uvařit něco netradičního a chuťově zajímavého.