Plzeň – Firma Auto CB je na trhu téměř čtvrt století. Letos v dubnu oslaví 24. narozeniny a už teď eviduje podle firemní statistiky 17 tisíc prodaných vozů. S většinou zákazníků se pracovníci Auto CB znovu setkávají, když si k nim přijdou po několika letech vybrat další nový vůz. Společnost se vloni rozrostla a očekává, že nyní bude plnit přání a požadavky ještě širšímu okruhu zákazníků. Rozhovor o autech i rozšíření společnosti Auto CB nám poskytl vedoucí prodeje nových vozů Renault Luboš Kopecký, který ve firmě pracuje už 24 let.
Na podzim loňského roku se společnosti Auto CB podařilo výrazně rozšířit nabídkové portfolio. Můžete říct, co vše předcházelo otevření prodeje a servisu značek Renault a Dacia v Plzni na Nepomucké třídě?
Znamenalo to pro nás udělat rekonstrukci původních prostor a proběhla i kompletní výměna osvětlení, podlahy. Pořídil se nový nábytek a upravovali jsme též exteriér. Poté nás čekalo schválení společností Renault ČR, že vše vyhovuje, a následně byl spuštěn závoz vozů. To znamená že nám navezli cca 150 aut, z toho již 87 vozů má nového majitele.
Takže evidentně zájem ze strany zákazníků je. Proč byl podle vás dobrý počin vsadit zrovna na tyto značky?
Je to hlavně velké rozšíření pro naše zákazníky, a to jak pro naše stávající klienty, tak pro ty úplně nové. Rozhodně i co se týče cenového rozpětí. Vezměte si příklad: Nová Dacia Sandero se dá koupit už za 174 900,- korun. Na druhou stranu si vyberou i mnohem náročnější klienti. Například máme v nabídce Renault Trafic v rodinném provedení, což je osmimístné auto s dostatkem prostoru i pro hodně velkou rodinu. Má variabilní posun sedaček a celou řadu specifické výbavy. Vedle těchto modelů, které jsem zmínil, je nyní díky tomuto rozšíření možnost výběru hned z dvacítky modelů.
Jak probíhalo samotné slavnostní otevření? Přišlo hodně lidí? A co bylo hlavní lákadlo?
Otevření jsme inzerovali v tisku i rádiu a samozřejmě jsme pozvali naše stávající zákazníky. Pozvánku obdrželo přes pět stovek lidí. Atmosféra při otevření byla skvělá. Byť probíhalo na podzim a zahájení bylo od pěti večer, tak venku 32 stupňů. Měli jsme udělanou ledovou sochu ve které, byl zamrzlý poukaz na bezplatné zapůjčení vozu na dva týdny. Kdo uhodl nejbližší čas, kdy poukázka vypadne z ledu, ten poukaz vyhrál. Tehdy byly tropické noci, socha roztála hned druhý den ráno a poukaz vypadl. Nejbližší tip výherce byl zhruba o půl hodiny jinak. Na dobu zahájení jsme měli zapůjčený také model Renault Megane RS, i přestavbu Renault Master na valník se spacím modulem.
Co vidíte jako hlavní výhodu rozšíření a vzniku nového showroomu? Zvládáte to s původním počtem zaměstnanců?
V souvislosti se zvětšením nabídky jsme posílili náš prodejní tým o čtyři pracovníky. Na dílnu bylo potřeba také přijmout další lidi, a tak teď máme o další dva šikovné mechaniky více. Je totiž důležité nejen umět auto prodat, ale hlavně se postarat o zákazníka i následně. To znamená, že zajišťujeme našim klientům kompletní servis všech našich značek v portfoliu. Samozřejmostí jsou pak i garanční prohlídky.
Stále platí, že od zákazníka vykoupíte jeho staré auto?
Ano. Takzvaný výkupní bonus, který se uplatňuje při zakoupení nového vozu, stále běží. To znamená, že pokud máte zánovní auto nebo auto, které je prakticky bezcenné – my ho vykoupíme. Následně na nový vůz dostanete slevu která se pohybuje v rozmezí 20 až 50 tisíc, v závislosti na zakoupeném modelu.