Kolik podpisů již bylo sebráno na podpisových listinách proti rušení lokálních tratí, či výraznému omezování spojů na železnicích ve Středočeském kraji. Kromě iniciativy, sbírající petici, se KSČM jako jediná obrátila na občany obcí, městyse, města dotčených tratí, aby vyjádřili nesouhlas s tímto krokem. Ano vyjádřili. Kraj je však jak beran. Zejména Piráti a STAN tvrdě trvají na svém a vše chtějí řešit autobusovou dopravou. Ptám se, to chtějí vědomě zahodit veškeré úsilí vyvinuté za zachování  jednoho z nejekologičtějších způsobů dopravy osobní a nákladní po železnici?  Chtějí vyhodit několik desítek miliónů korun, v odhadu téměř více jak 300 mil. Kč, za modernizaci těchto tratí v uplynulých dvou letech? Je jejich krátkozrakost tak daleko, že dokonce svou představu rozšířili o snahu omezit i spoje, jak osobní, tak rychlíkové páteřní přepravy po železnici na hlavních železničních koridorech, například ve směru Beroun. Ptám se tedy co služba, vlastně závazek občanům udržet dostupnost cesty do zaměstnání, škol, k lékaři, za službami.

Železniční osobní doprava ve Středočeském kraji díky KSČM fungovala dvacet let bez výrazných výkyvů ve prospěch občanů. Přijdou Piráti, STAN, ODS a vše je jinak. To není služba občanům, to je vydírání občanů. KSČM proti tomuto záměru bude aktivně bojovat.

Neméně závažná je skutečnost, že s jídlem roste chuť. Nestačilo zrušit školné jízdné. Teď náš pravicový kraj se chce zbavit některých příspěvkových organizací. Konkrétně základních uměleckých škol a domů dětí a mládeže, takzvaných „domečků“. Myslím, že sloučením gymnázií v Příbrami a zrušení několika dalších středních škol, hrnec prostě přetekl a je třeba říci ne! Některá města, ale plán krajské koalice převzetí odmítají. Odmítáme ho i my komunisté. Hlas pro KSČM je hlasem pro zachování všech těchto věcí od dopravy po občanskou vybavenost, kterou jsme pracně dvacet let budovali. KSČM je vážení občané na Vaší straně.

Stanislav Grospič

Lídr kandidátky KSČM ve Středočeském kraji

 

 

 

Zdroj: Komunistická strana Čech a Moravy