Dnes již perfektně funguje český národní přepravní systém s technologickým zázemím (SW, HW, sítě), který zahrnuje strategicky rozložené a plně vybavené pobočky, 2 centrální překladiště, profesionální tým zaměstnanců a přepravní flotilu. Mluvíme o skupině 123kurýr/123kuriér, která provozuje česko-slovenskou přepravní síť pro balíky do 50 kg. Stojí za ní rodinná slovenská firma.

Její představitelé podnikají v dopravě již 17 let, od roku 2012 provozují balíkovou logistiku. V roce 2020 přišli s projektem „balíkové služby pro všechny“ a spustili na Slovensku vlastní přepravní síť. Skupina zajišťuje přepravu balíků v oblasti B2B (doručování zásilek mezi firemními klienty), B2C (doručování firemních zásilek na soukromé adresy), D2C (doručování zásilek výrobce přímo koncovému zákazníkovi) a C2C (doručování zásilek mezi soukromými osobami, kterým slouží pro nákup přepravy balíků jednoduchý e-shop). V loňském roce rozšířila skupina přepravní síť o území České republiky, kde zajišťuje služby v oblasti B2B, B2C a aktuálně spustila i e-shop pro soukromé osoby.

„Na Slovensku jsme již etablovanou firmou se zajímavou zákaznickou základnou. Přepravu zásilek do Česka, o kterou je na Slovensku zájem, jsme zajišťovali prostřednictvím našich partnerů. Rozšíření vlastní sítě do České republiky bylo tedy logickým krokem, který navíc podpořil naše konkurenční výhody. Dokážeme přepravit zásilku odkudkoliv z České republiky kamkoliv na Slovensko/nebo opačně/během 24 hodin. Navíc pro tyto zásilky platí stejné váhové a rozměrové limity, jako pro zásilky vnitrostátní. Většina naší konkurence rozměry a váhu mezinárodních zásilek omezuje a dodání do 24 hodin nabízí jen mezi určitými regiony sousedních států,“ vysvětluje Miloš Melník, generální ředitel skupiny 123kurýr/123kuriér, a dodává: „Přepravní systém stavíme s ohledem na poptávku trhu, tedy širší specifikaci balíků. To nám umožňuje přepravit i zásilky, které jiným technologiím nevyhovují.“

Miloš Melník, generální ředitel skupiny 123kuriér/123kurýrMiloš Melník, generální ředitel skupiny 123kuriér/123kurýrZdroj: 123Kuryr s.r.o.

123kurýr/123kuriér nabízí standardní přepravní servis, ovšem s důrazem na kvalitu doručení, podpořený vlastním softwarem. Ten skupina vytvořila a rozvíjí na míru kurýrní službě a požadavkům zákazníků. Zákaznická aplikace ATOL, přístupná na webu skupiny, je uživatelsky velmi příjemná, srozumitelná a přehledná. „Nabízíme novou strategii spolupráce. Nenutíme naše zákazníky, aby se zavazovali smlouvou, přijali třeba podmínky případného rozvázání spolupráce, nebo jiná omezení. Zákazník vstupuje do našeho systému tím, že na základě unikátního přístupového hesla a odkliknutí základních přepravních podmínek v aplikaci ATOL rovnou objedná vyzvednutí a přepravu zásilek. Pokud nechce z nějakého důvodu ve spolupráci pokračovat, prostě další svozy zásilek neobjedná. Vše probíhá on-line, bezpapírově,“ uvádí Miloš Melník. „Pro firmy s větším množstvím balíků v jedné objednávce nabízíme propojení prostřednictvím API nebo import dat přes soubory .csv.“

Zdroj: 123Kuryr s.r.o.

Jak tedy doručování probíhá?

O peníze jde až v první řadě, proto 123kurýr zahrnuje vše, co se týká základního procesu přepravy do její ceny: 

·       Objednáte vyzvednutí zásilky v aplikaci ATOL.
·       Kurýr váš balík vyzvedne na zadané adrese (tedy i u třetích stran) a doručí obvykle do 24 hodin příjemci.
·       Pokud příjemce nezastihne, zkusí další den doručit balík znovu. Ale pozor, o tom, že balík nebyl napoprvé doručen, dostanete zprávu e-mailem a SMS.
·       Do základních volných služeb dále patří ručení za zásilku až do výše 50 000 Kč, stejně jako poskytování reportingu (parametry reportingu si můžete nastavit a upravit podle vlastních potřeb).

Nastavte si doručování tak, jak potřebujete

K tomu slouží placené doplňkové služby. Velmi oblíbená je stále dobírka. Kurýr vybere peníze za zboží a ty přijdou na váš účet do pěti pracovních dnů. Kurýři jsou vybaveni nejmodernějšími terminály, takže příjemce může platit platební kartou nebo mobilním telefonem prostřednictvím Google Pay nebo Apple Pay. Pro rychlejší úspěšné doručení zboží využijte službu telefonické avízo. Zavoláme příjemci v den doručení a domluvíme předání zásilky. Pro ještě větší jistotu můžete zvolit SMS a e-mail avízo. V tom případě budeme příjemce až dvakrát informovat o tom, kdy mu bude zásilka doručena. Pokud posíláte dražší zboží, balík si můžete připojistit. Nakonec vám bude v zákaznické aplikaci ATOL k dispozici doklad o doručení. A během celého procesu můžete pohyb zásilky sledovat na webu skupiny.

„Naší ambicí je zvyšovat tržní podíl jak na českém, tak i slovenském trhu. Připravujeme řadu novinek, hlavně v souvislosti s novými technologiemi a v oblasti zlepšení ,poslední míle‘. Aktuálně například spouštíme na Slovensku Balíková centra, ve kterých si budou zákazníci moci vyzvednout i podat balík. Podle nás jsou osobní kontakt se zákazníkem, poradenské služby a pomoc při platbě dobírky nebo zadávání dat při odesílání balíku důležité. Proto je bude obsluhovat proškolený personál.“ Skupina nyní otevírá Balíková centra v každém městě na Slovensku a dle požadavků zákazníků brzy rozšíří jejich síť i do České republiky. V České republice byl také aktuálně spuštěn e-shop pro nákup přepravy soukromých balíků, který je na Slovensku velmi oblíbený. Tím zde skupina rozšířila svoje služby i na segment C2C.

„Intenzivně pracujeme na tom, aby zákazníci byli s našimi službami spokojeni a spolupráce na bázi naprosté dobrovolnosti jim byla příjemná. I přes rychlý rozvoj skupiny je proto důležité udržet vysoký standard služeb a prozákaznickou orientaci. Vedeme naše zaměstnance k tomu, aby pro ně byl každý zákazník jedinečný a podle toho se k němu i chovali. Já sám jsem si vědom, že profesionální, spokojení a zainteresovaní zaměstnanci jsou základem kvalitní služby. Samozřejmě, že technologie a stálý rozvoj služeb jsou důležité, ale bez dobrého týmu je to jen malá část úspěchu. Jsme rodinná firma, a mezi rodinu počítám i naše zaměstnance,“ popisuje pracovní atmosféru ve skupině Miloš Melník, který v lednu převzal ocenění za umístění mezi prvními pěti slovenskými logistickými firmami v anketě Najatraktívnejší zamestnávateľ roku 2021.

Skupina 123kurýr/123kuriér má aktuálně 17 poboček a 3 centrální překladiště, což jí umožňuje trh kvalitně obsloužit. Pracuje pro ni kolem 1000 lidí. „Firma se po všech stránkách rozvíjí. Za rok 2021 činí náš obrat z balíkové logistiky více než 400 milionů Kč a mluvíme tak v rámci skupiny o 230% zvýšení,“ dodává Miloš Melník.

Foto: 123kurýr

Více informací na: www.123kuryr.cz

 

123kurýr v České republice

Společnost 123Kuryr, s.r.o. zahájila svou činnost v České republice na podzim roku 2021. Je dceřinou společností úspěšné slovenské firmy 123Kurier, s.r.o., která provozuje kurýrní službu jako rodinnou firmu se slovenským zázemím a bez účasti zahraničních investorů již od roku 2012. Její hlavní činností bylo původně zejména propojování firemních i soukromých zákazníků s logistickými společnostmi na Slovensku, v České republice a v Maďarsku.

Začátkem roku 2020 majitelé přijali rozhodnutí vytvořit unikátní projekt s vlastní logistickou infrastrukturou se specializací na dopravu balíků do 50 kg pro všechny klienty, kteří se nechtějí vázat smlouvou.

Založením dceřiné společnosti 123Kuryr, s.r.o. rozšířili vlastní přepravní síť na území České republiky a poskytují tak komplexní služby balíkové logistiky ve vysoké kvalitě na celém česko-slovenském území.