Na začátek by možná nebylo od věci zmínit, o co vlastně jde. Business Gate (dále jen BG) hlásá, že podstatné jsou hlavně ,,praktické zkušenosti‘‘. Cílem je připravit studenty na jejich budoucí povolání i jinak, než jen přednáškami ve škole. Ty jsou samozřejmě nesmírně důležité, aby člověk měl na čem stavět. Každopádně kapacitně je pro školy mnohdy náročné zajistit, aby každý student uměl propojit teorií s praxí, a proto existují seskupení, jako je právě BG. Každý semestr se přihlásí určitý počet firem, které chtějí svůj byznys lidově řečeno poněkud nakopnout a mají zájem pracovat s mladými kreativními lidmi, jež mohou svými nápady a mladistvým smýšlením pomoci firmě např. v oblasti obsahové strategie, nebo vytvořit aplikaci či inovovat webové stránky. Každé firemní zadání vede jeden člověk a tím je tzv. team leader. Ten si během náboru na začátku semestru vybere a vytipuje studenty a ty si vezme pod svá křídla. Společně pak pracují na úkolu zadaném firmou.
Zdroj: Zadavatel.
Letošní ročník se studenti a vedoucí týmů mohou těšit na 10 velmi zajímavých zadání. A s jakými společnostmi budou studenti v kontaktu? Půjde o spolupráci se známou firmou Růžový slon. Také Univerzitní knihovna Slezské univerzity se rozhodla, že se svěří jednomu týmu, který zapracuje na marketingové komunikaci a přiblíží studentům knihovnu o něco více. Rovněž se ozvala firma Advisio, která se zabývá digitálním marketingem, jež může student, který bude součástí tohoto týmu, zúročit potom v předmětu e-marketing, který je vyučován na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné. Do tohoto ročníku se opět přihlásila i firma s přírodními produkty Denza, která už s BG spolupracuje potřetí!
Zdroj: Zadavatel.
Pokud vás lákají knihy, tak zbystřete. Aby těch slonů nebylo málo, tak další firmou, která započne spolupráci s BG je nakladatelství Modrý slon, které pochází z Opavy a funguje na trhu už přes 20 let a dělá tak každé malé dítko před spaním o něco šťastnějším, protože se zaměřuje na knížky pro děti a další. Jak bylo řečeno, celkem se studenti působící v BG budou potýkat se záludnostmi zakázek od 10 různých firem. BG je unikátním projektem nejen v tuzemsku, ale také v zahraničí a pro studenty Obchodně podnikatelské fakulty je to nejlepší přímá cesta a zkušenost s klientem jako takovým. Samozřejmostí je také to, že studenti v BG získávají důležité kontakty, které mohou zúročit ve svých profesích po studiu.

Autor: Kristýna Hanačíková – studentská redakce Slezské univerzity

Zdroj: businessgate.czZdroj: Statutární město Karviná.