Specialisté na školení ve společnosti Tesco Business Solutions (TBS), servisním centru, které podporuje síť obchodů Tesco v Maďarsku, České republice a na Slovensku, vědí, že pro zaměstnance společnosti, která obsluhuje stovky obchodů, není vždy snadné najít si čas a příležitost na dlouhá a vyčerpávající školení. „Snažíme se ve firmě zavádět takové formy školení, které jim umožní osvojit si nové dovednosti v krátkém čase a cíleně, aby mohli budovat svou kariéru pomocí nástrojů, které preferují. Mezi tyto nástroje patří online výukové materiály, články, instruktážní videa, krátké microlearning materiály a gamifikační platformy pro »hravé učení«,” vysvětluje Réka Somlai, Learning Partnerka společnosti. „Tato řešení mohou snadno a flexibilně začlenit do svého pracovního rozvrhu, což jim umožní cíleně se rozvíjet a pracovat na dosažení konkrétního cíle.”
Réka Somlai také zdůrazňuje, že společnost TBS věnuje zvláštní pozornost tomu, aby svým zaměstnancům, kteří se chtějí vzdělávat, poskytla podpůrnou atmosféru. „Za tímto účelem jsme vytvořili systém kariérního rámce, interaktivní online platformu, která byla spuštěna před několika měsíci a poskytuje postupný přehled znalostí a zkušeností, které naši zaměstnanci potřebují, aby měli šanci ucházet se o pozice, o které mají zájem.”
Somlai Réka, Tesco Business Solutions
Společnost klade velký důraz také na nábor zahraničních pracovníků a pomoc při jejich přemístění. „V našem týmu máme mnoho lidí, kteří pocházejí z České republiky nebo ze Slovenska. Úkolem mého týmu je co nejvíce jim usnadnit a zjednodušit život – od nástupu do zaměstnání, přes vyřizování úředních záležitostí až po převod mzdy,” říká Judita Frenková, senior manažerka oddělení People Solutions. – „Doufám, že tím ještě více zatraktivníme tuto firmu, která již nyní nabízí značné kariérní příležitosti.”
V souladu s filozofií neustálého zlepšování (Continuous Improvement – CI) se TBS snaží zlepšovat svou organizaci a zároveň obohacovat dovednosti a znalosti svých zaměstnanců. Transformační tým využívá metody Lean Six Sigma, manažment změn a moderní řízení procesů ke zvýšení efektivity společnosti. „Dvěma pilíři našeho přístupu je budování kultury CI a výuka praktických metodických dovedností,” říká Gabriella Beregszászi, Senior Manažerka pro Transformaci. – „Díky tomu se naši kolegové mohou zapojit do zefektivňování a zlepšování procesů a svými nápady a návrhy přispět k úspěchu společnosti.”
Beregszászi Gabriella, Tesco Business Solutions
Velkou výhodou Lean Six Sigma je, že umožňuje zaměstnancům lépe porozumět fungování jejich vlastní pracovní oblasti tím, že se učí metodám analýzy a zlepšování procesů. „To umožňuje zavádět efektivnější a racionálnější metody, které šetří čas a zdroje. Jsme tak schopni optimalizovat procesy v mnoha oblastech – od zkušeností zákazníků přes pracovní podmínky a spokojenost kolegů až po hladší spolupráci s našimi dodavateli,” zdůrazňuje Gabriella Beregszászi.
Odbornice zdůrazňuje, že se sice snaží předávat svým zaměstnancům závažné znalosti, které mají zásadní vliv na fungování celé organizace, ale zároveň považuje za důležité sdílet tyto znalosti hravou a snadno přístupnou formou. „Velký úspěch mělo například cvičení s využitím stavebnice Lego, které mělo demonstrovat a ilustrovat proces vývoje,” říká. „Tyto hry oslovují všechny, ale zejména mladé zaměstnance, kteří hrají v životě TBS stále důležitější roli.”