Příkladem budiž automobilka Škoda Auto, která stále více prohlubuje svůj digitální svět. V jejím závodě v Kvasinách nedávno vznikl dispečink nové generace, který usnadňuje veškeré toky a kroky ve zdejší výrobě.
Brány automobilky Škoda Auto opustí ročně přes milion nových vozů. Takovýto cyklus v celém důsledku klade vysoké nároky nejen na plánování, ale i schopnost předvídat reakce celého systému na neočekávané události.

SDÍLENÁ DATA
I proto se v celém procesu stále více uplatňuje digitalizace. Příkladem může být závod Škoda Auto v Kvasinách, kde byl v červenci otevřen nový digitální dispečink.
Takzvaný Digital Control Room (DCR) je prvním ze dvou dispečinků, kde až třináct dispečerů řídí výrobu vozů od svařovny po montáž. Další bude otevřen v budově v Mladé Boleslavi. Dispečeři pracují ve dvou českých výrobních závodech v Mladé Boleslavi i Kvasinách a se závodem VW v Bratislavě sdílejí kapacity lakoven, svařoven i montáží. Odměnou za takovou komplexitu je vysoká flexibilita a možnost reagovat na potřeby zákazníků téměř okamžitě. Vše musí i při odlišných rychlostech výrobních linek a v různých směnných systémech bezproblémově fungovat.

ŠKODA AUTO OTEVŘELA nové a moderní poradenské centrum pro své zaměstnanceŠKODA AUTO OTEVŘELA nové a moderní poradenské centrum pro své zaměstnanceZdroj: ŠKODA AUTO

Projektový tým dispečerských sálů se soustředil na vznik moderního prostředí vybaveného podle nejnovějších standardů.
Srdcem celého dispečinku je moderní vizualizační systém, který je propojen s velkoplošnou obrazovkovou stěnou i s jednotlivými pracovišti dispečerů.
Ve spolupráci Škoda Auto a Odborů KOVO byl také dokončen projekt jehož cílem je učinit personální služby rychlejší, efektivnější a kvalitnější.

BLÍŽE K ZAMĚSTNANCŮM
Díky tomu je již nyní automobilka ještě blíže svým zaměstnancům, kterým pomáhá řešit každodenní problémy. Zatímco dosud se zaměstnanci museli obracet pouze na svého personalistu, nyní mohou navštívit jakékoli HR poradenské centrum, které budou k dispozici ve všech závodech Škoda Auto. Zaměstnanci mohou personalistu také kontaktovat telefonicky či emailem nebo prostřednictvím elektronického zadání požadavku v tiketovém systému, který je dostupný nepřetržitě.
HR poradenské centrum je určeno pro řešení individuálních personálních požadavků tarifních zaměstnanců, kteří se na jeho služby mohou obracet s řadou témat. Mezi ně patří například individuální poradenství v personálních záležitostech, změna osobních i kontaktních údajů, potvrzení o zaměstnání, čerpání volna, mateřské a rodičovské dovolené, narození dítěte, neplacené volno, zvyšování kvalifikace či úprava pracovní doby či mobilní práce. V budoucnu bude HR poradenské centrum své služby ještě rozšiřovat.