Dezinfekce, antibakteriální gely, mýdla, ubrousky, roušky a respirátory se už dávno staly nedílnou součástí našich každodenních životů. Zdá se, že se konečně pomalu můžeme začít vracet do téměř běžného režimu. Otevírají se obchody, s opatrností ale přece se už můžeme u okénka zastavit na jedno točené, na silnicích je o poznání více aut a plánuje se také návrat dětí do škol. Konečně! Řekne si řada rodičů, ale i přesto mají obavy o zdraví svých dětí i zbytku rodiny.

Stále musíme být maximálně opatrní a připravení na situaci, že virus může udeřit znovu a možná silněji než nyní. Jak se chovat, aby k tomu nedošlo a my co nejvíce omezili možnost nákazy ve firmě, škole nebo právě otevřené provozovně? Ztráty jsou obrovské a snad každý se chce co nejrychleji vrátit k normálnímu režimu. Vše přitom záleží na naší disciplinovanosti, prevenci a opatrnosti. Jak na to?

Vše začíná u vchodu

Na pracovníky v ochranných oblecích, kteří za pomocí rozprašovače dezinfikují vchody, nástupiště, haly, školní třídy nebo eskalátory jsme si už stačili zvyknout. U vchodů do veřejných budov, firem, obchodních center, nemocnic, nádraží a brzy i škol jsou běžným vybavením speciální stojany s tekutou dezinfekcí na ruce, v obchodech na nás čekají rukavice a bez ochranné roušky stále nemůžeme opustit své domovy.

Největší riziko je vždy na místech, kde se shromažďuje větší množství lidí. „Vedení firem si je velmi dobře vědomo hrozby možné nákazy a posléze i nutné minimálně čtrnáctidenní karantény, proto chrání své zaměstnance i sebe s maximální důsledností. Stále zaznamenáváme zvýšenou poptávku po speciálních přípravcích, jako jsou dezinfekční ubrousky WipePod, dále prostředky osobní alkoholové dezinfekce zejména rukou na bázi biocidní ochrany PT1 nebo prostředky pro dezinfekci ploch pomocí nové moderní polymerové dezinfekce PolyHMG, která jako jediná chrání povrchy dlouhodobě." konstatuje Jiří Hondl, ředitel společnosti HONDL GLOBAL SERVICES a. s., jež se specializuje na profesionální úklid a dezinfekci veřejných či firemních prostor. Vzápětí doplňuje: „Naše nabídka v oblasti prevence nebo následné likvidace již nastalého havarijního stavu, který dozajista může ohrozit chod jakékoliv firmy, pokud je do jejich prostor vir zanesen, je daleko komplexnější. Kromě bezesporu revoluční technologie PolyHMG nabízíme ucelená řešení a další, rovněž neméně osvědčené technologie, které napomáhají likvidaci viru s velmi vysokou účinností od ozonifikace až po celoplošnou dezinfekci suchou mlhou. Každá z nabízených technologií má své kouzlo a logiku, či vhodnost použití." Jsou to právě nové technologie, které mohou sehrát důležitou roli při ochraně zdraví lidí a spolehlivě chránit, byť po omezený čas před viry a před celou řadou dalších mikroorganizmů. Nicméně pouze PolyHMG je technologií, která je schopna vytvořit na povrchu ochranný uzavřený film, který prostředí chrání před další kontaminací podle typu povrchu až po dobu 14 dní.

Zbylé dvě možnosti ozonifikace nebo suchá mlha jsou spíše vhodnější pro okamžitou, rychlou invazní likvidaci viru a mají širokospektrální využití.

Vir se šíří vzduchem

Viry se podle hygieniků šíří aerosolem ve spojení s kapénkovou nákazou. Znamená to, že pokud nemocný zakašle nebo kýchne, dostanou se viry do jeho bezprostředního okolí a dostupných ploch, kde mohou nakazit další lidi. Odborníci se momentálně jednoznačně neshodnou, jak invazní může v tomto smyslu vir být, případně jak dalece mohou různé plochy hrát roli skutečného nositele nebezpečné nákazy a na jakou dobu jsou schopny vir infekčně hostit. „Na všechny tyto otázky odpoví relevantně až seriózní vědecké studie," konstatuje Jiří Hondl, který zároveň doporučuje provádět běžné čištění, či pravidelný úklid spojený s preventivní aplikací dezinfekce. Současně s tím bychom neměli zapomínat ani na časté a důkladné ošetřování celého provozu včetně podlah třeba aerosolem PolyHMG, který spolehlivě a včas zlikviduje všechny choroboplodné zárodky. V podstatě pořád platí, že čisté prostředí je zároveň prostředím hygienickým a prevence je v podstatě vždy levnější nežli věci tohoto charakteru zanedbávat a následně vynakládat mnohonásobně vyšší prostředky na odstranění stavu blížícího se havárii a podstaty vlastní existence.

Důkladná dezinfekce je základ

Většina kapének s viry dopadne na zem, nábytek, jeho části nebo jinou plochu v interiéru. Z toho důvodu je důležité se postarat o jejich včasné odstranění a zároveň i poučení pracovníků, jak se mají chovat v případě, že jsou nemocní," připomíná Hondl a zdůrazňuje také principy základů hygieny. Podle něj stále musíme více dbát na používání jednorázových pomůcek, jako jsou papírové kapesníčky, hygienické ubrousky, stále musíme sebe i své okolí, pokud možno chránit za použití roušek nebo respirátorů a v neposlední řadě udržováním sociálního odstupu. Předcházet nemoci pak můžeme díky častému a správnému mytí rukou i za pomocí přísného dodržování karantény v případě, že jsme se setkali s nemocným.

Na co se při dezinfikování prostor nejčastěji zapomíná?

Tradičně se jedná o natolik samozřejmé věci každodenního použití, že si to ani neuvědomujeme, ať už to jsou různé spínače, madla skříní, šuplíků, kuchyňských spotřebičů jako je mikrovlnka, rychlovarná konvice nebo třeba lednice ve společných kuchyňkách. Často se zapomíná na zábradlí, kliky dveří nebo oken, ale také různé ovladače od televizí, počítačové myši a klávesnice," vyjmenovává Jiří Hondl nejčastější prohřešky úklidu ve firmách bez profesionálního úklidového servisu. Prostě veškeré předměty, byť jen s minimální plochou. Musíme si uvědomit, že tady hovoříme o tělese, viru velmi minimalistické, pouhým okem neviditelného rozměru.

Napište nám, pomůžeme

Zaměstnanci HGS a. s. uklidňují své zákazníky, že jako dlouholetí profesionálové v oblasti úklidu s mezinárodním přesahem mají vždy k dispozici profesionální technické vybavení na bázi nejmodernějších technologií, dostatek dezinfekčních prostředků, ceny jsou stabilní a dodávky dezinfekčních prostředků ani úklidové práce neváznou. „Dokonce za určitých okolností jsem schopni nabídnout a obstarat 24hodinový pohotovostní servis včasného zásahu" dodává Jiří Hondl.

Zdroj: www.hgs.cz

 „Museli jsme však příjem nových zakázek už v únoru omezit na mailovou komunikaci," usmívá se Jiří Hondl při vzpomínce na stovky telefonátů jednotlivců, které tehdy doslova paralyzovaly jeho obchodní oddělení. „Lidé si totiž v panice chtěli objednat třeba půl litru gelu na ruce, nebo sto antibakteriálních ubrousků, ale na takto malé zakázky jsme v danou chvíli u nás nebyli zařízení. Dnes jsme již nastaveni i na tyto klienty z prostředí B2C, ale nadále zůstává naší doménou především segment B2B. Staráme se, a snad i dobře, především o firemní B2B klientelu. Nyní jsme schopni bez problémů dodávat tyto služby, včetně dezinfekčních přípravků v rozsahu a množství, které pokryje potřeby firem různého zaměření a velikosti, jako jsou například Lego, Veolia, Mero ČR, PPL CZ, VF Czech Services, NKT Cables, Keihin Thermal Technology, CBRE, Bontaz, Kovošrot nebo velká logistická centra s tisíci zaměstnanci, či například soudní budovy, školy, různé úřady atd. a zároveň splnit jejich nároky na přísná hygienická nařízení," uzavírá Jiří Hondl, ředitel společnosti HONDL GLOBAL SERVICES a. s.

Zdroj: www.hgs.cz

www.hgs.cz
e-mail pro objednávky: hondlglobalservices@hgs.cz