Už pouhé úvahy o nové komunikaci vyvolaly rozepře ve vládnoucí hradecké koalici, ale i ostrou hádku mezi primátorem a ochránci přírody. Ti proti stavbě silnice založili velmi úspěšnou petici s více jak šesti tisíci podpisy. Petentům teď dala naději dopravní studie, kterou na jaře zadala rada města. Průzkum konstatuje, že nová komunikace by v dopravních špičkách pomohla, ale zároveň zmiňuje, že současná křižovatka může s určitými úpravami obstát i v hustším provozu.


“Nabízí se kompromis mezi dvěma veřejnými zájmy a to ochranou významné přírodní památky a zlepšením dopravy směrem do nové čtvrti. Na rekonstrukci křižovatky Brněnská - Na Brně už dokonce existuje konkrétní projekt. Zahrnuje i kompletní rekonstrukci ulice Na Brně a to včetně nových chodníků, cyklostezky nebo zastávek MHD“,  připomněl pirátský zastupitel Vacek jinou teprve necelý rok starou dopravní studii.


Právě Piráti jsou společně s koaliční Změnou pro Hradec ze všech stran zastoupených v hradeckém zastupitelstvu k nové silnici nejvíce skeptičtí. “Argumenty dopravních inženýrů, že prioritu musí mít rekonstrukce stávajícího křížení, jsou jasné už dlouho. Teď se pouze potvrdilo, že se jedná o řešení vyhovující minimálně do roku 2040,” uzavřel Vacek.

Zdroj: Česká pirátská strana
doc. PhDr. Pavel Vacek, Ph.D.

- psycholog a vysokoškolský pedagog

- přes třicet let připravuje budoucí učitele na jejich povolání

- v roce 2012 se stal děkanem královéhradecké pedagogické fakulty

- je nezávislý opoziční zastupitel v Hradci Králové (zvolený na kandidátce Pirátů)

- na podzim bude s podporou Pirátů a hnutí STAN kandidovat do Senátu za obvod Hradec Králové

www.pavel-vacek.cz