První lahev, kterou Vinařství Mutěnice v roce 1997 dodalo na tuzemský trh, bylo dovozové víno. V prvních letech společnost do tuzemských obchodů distribuovala produkty jiných vinařských závodů. Časem však přibyly vlastní plnicí linka, vinifikátory či skladovací prostory a vinařství kladlo stále větší důraz výrobu moravského vína.

Zdroj: Vinařství Mutěnice

Investice bez konce

Po roce 2012 do vinařství vstoupil strategický partner, který umožnil další strmý rozvoj výroby vína. Jen v uplynulém roce Vinařství Mutěnice, které se stalo součástí Vinařské skupiny VINIFERA, s náklady několika desítek milionů korun pořídilo novou stáčecí linku, rozšířilo výrobní a skladovací kapacity, rekonstruovalo lahvovnu nebo postavilo novou halu s novými, nerezovými tanky na zrání vína.

Díky investicím mutěnické vinařství získalo v poslední době řadu certifikací a atestů jako HACCP, ISO 9001 nebo ISO 220000. Pomohla tomu i modernizace vlastní laboratoře, kde jsou pečlivě kontrolována všechna produkovaná vína.

Vinařství Mutěnice si také uvědomuje důležitost toho, jak jejich produkty vypadají. Proto v posledních letech investovalo značné finanční prostředky do vývoje nových etiket, které mohou spotřebitelé potkat ve všech řetězcích v České republice.

K silnější pozici Vinařství Mutěnice na trhu pomohla také spolupráce s jeho patronkou Lucií Bílou. „Jsme velmi rádi, že se nám u příležitosti 20. výročí podařilo s Lucií Bílou vytvořit limitovanou edici vín pro řetězec Billa. Z každé prodané lahve putuje 10 Kč na Konto Bariéry,“ říká jednatel Vinařství Mutěnice Jindřich Robek.

Ceny z celého světa

Kvalitu oblíbeného moravského vína z Mutěnic potvrzují pozitivní reakce koncových zákazníků i ocenění z celé řady vinařských soutěží. Vína z Mutěnic uspěla na prestižních přehlídkách jako IWC San Francisko, AWC Vienna, Salon vín nebo Král vín. Letos je rozšířila další dvě ocenění - Volba spotřebitelů a Česká chuťovka.

Zdroj: Vinařství Mutěnice

V prvém případě spotřebitelé vyzdvihli zemské víno z kolekce Moravian series II, ve druhém Top collection, kde uspěla přívlastková vína Rulandské šedé, Frankovka rosé a Hodonínský prezident - Cabernet Moravia. Obě ocenění jsou pro Vinařství Mutěnice cenná také proto, že o nich rozhodovali koncoví zákazníci.

Privátní značky i Svatomartinské víno

Vinařství Mutěnice svými produkty zásobuje  celou maloobchodní síť a nechybí ani v jednom super- či hypermarketu. Stejnou pozici si v posledních letech vydobylo i se Svatomartinským vínem. Patří k největším dodavatelům tohoto mladého vína. Letos tak k nedočkavým zákazníkům poputuje na 320 000 lahví z odrůdami moravského zemského vína Modrý Portugal, Műller Thurgau a Zweigeltrebe Rosé.

Za uvedenými úspěchy stojí i zvyšování kvalifikace zaměstnanců Vinařství Mutěnice. Ti procházejí pravidelnými školeními a kurzy. Management vinařství se řídí tím, že bez vzdělaných zaměstnanců nelze na trhu obstát ani s nejmodernějšími technologiemi.

"Během dvaceti let jsme z Vinařství Mutěnice vytvořili jednoho z největších producentů vína na tuzemském trhu. Díky patří každému z našeho týmu, kdo nám pomohl a pomáhá tento sen proměnit ve skutečnost," uzavírá Jindřich Robek, který je dalším z generace úspěšných jihomoravských vinařů.

 www.vinarstvimutenice.cz