Jsem matka dvou dětí. Jedno z nich chodí do školky a příští rok ho čeká první třída, druhé chodí do čtvrté třídy základní školy. Je mi smutno z toho, kam
až současná situace zašla. Své děti nechávám zatím doma, do konce školního roku to už nějak zvládneme, ale co bude následovat? Budou naše děti nuceny celý příští školní rok trávit v lavicích v rouškách či respirátorech? Bude pokračovat praxe málo průkazného a často i bolestivého testování na přítomnost viru COVID 19?

Oceňuji všechny ředitele a pedagogy,  kteří jsou nyní vystaveni nesmírně složité situaci. Z jedné strany jsou nuceni dodržovat mimořádná právně závazná opatření pro školní docházku - a na druhé straně čelí pochopitelnému odporu řady rodičů proti způsobu testování.

Jde přece o samotný princip: Jestli je dítě zdravé, posoudí jeho ošetřující lékař na základě zevrubného vyšetření. Chce-li kdokoli, bez účasti rodičů a lékaře, provádět invazivní testy nezletilým dětem, musí  k tomu mít  souhlas jeho zákonného zástupce. Souhlas, který ovšem vychází z podrobných podkladů a informací o povaze a způsobu testování. Nedovolme zneužívání práv našich dětí!

V současnosti je docházka do školy podmiňována testováním. A dokonce se hovoří i o podmíněnosti fyzické školní docházky absolvováním očkování proti viru COVID 19, a to dokonce bez možnosti výběru druhu vakcíny. Za situace,  kdy mnohé evropské státy přerušují očkování určitými druhy vakcín, protože se po jejich aplikaci projevily nežádoucí a pro zdraví a život očkovaných velmi nebezpečné účinky a kdy absolutně není zaručeno, že očkovaná osoba se nemůže virem opětovně nakazit. To rovněž nemůžeme vůči našim dětem dopustit!

A navíc, k čemu je dětem dobré očkování, které chrání před nákazou maximálně zhruba šest až devět měsíců a které nedokáže plně zabránit tomu, aby byl očkovaný přenašečem viru? A co mutace koronaviru, bude po každé další z nich následovat nové očkování?

Závažným problémem s dalekosáhlými veskrze negativními následky je taktéž již prakticky roční zákaz dětského sportu na amatérské a rekreační úrovni, včetně faktického znemožnění pohybu dětí na zdravém vzduchu.

Tato situace zhoršuje nejen zdravotní stav našich dětí, ale má neblahý vliv i na jejich psychiku ve smyslu umělého omezení sociálních kontaktů s vrstevníky, trenéry apod. Zvrátit tento trend a odstranit škody, které způsobil, bude enormně obtížné. Bude-li to vůbec v plném rozsahu možné…

Ale, vraťme se zpět do školních lavic. Pokud jsou testy všech přítomných dětí (i učitelů) negativní – a vycházíme-li z předpokladu jejich spolehlivosti -  nedává smysl, aby následně celý den pobývaly ve škole v respirátorech. A pokud testy zas až tak spolehlivé nejsou, čemuž napovídají některé odborné analýzy a případy, kdy byli negativně testováni i lidé s již velmi těžkými zjevnými příznaky a průběhem nákazy, pozbývá smyslu už samotný požadavek plošného testování školních dětí, nadto dvakrát týdně.

Postupujme standardně, ponechme rozhodování o našich dětech a péči o ně nám, jejich rodičům -  a případně  jejich lékařům. Ti mají o jejich zdravotním stavu nejlepší informace. A věřme v jejich  - a naše -  zodpovědné chování.

A neničme našim dětem jejich životy více, než je opravdu nezbytně nutné.

https://www.facebook.com/SPDplzensky

 Ing. Marie Pošarová, předsedkyně Regionálního klubu SPD Plzeňský kraj, členka Zastupitelstva Plzeňského krajeIng. Marie Pošarová, předsedkyně Regionálního klubu SPD Plzeňský kraj, členka Zastupitelstva Plzeňského krajeZdroj: SPD

SPD logoSPD logoZdroj: SPD/archivZadavatel:SPD
Zpracovatel:SPD