Když jste AUTO-SPEKTRUM-ACC ve Slatině kupoval, bylo hodnocené jako jedno z nejhorších v Česku. Nebyl to risk?

Nepochybně byl. Ale věděl jsem, že zázemí je dobré, že tady jde dělat kvalitní servis. A pak už je to jen o lidech, dobrém systému práce s nimi a důslednosti. S tím jsem do toho šel. Navíc to byla jedinečná příležitost dostat se k autorizovanému partnerství s nejsilnější značkou na trhu. Taková možnost se moc často nenabízí. 

Jak tedy AUTO-SPEKTRUM-ACC vypadalo, když jste jej přebíral?

Formálně bylo samozřejmě vše v pořádku, měl odpovídající vybavení i vyškolený personál. To si Škoda Auto hlídá. Ale na Googlu, kterým se dnes hodně lidí řídí, měl hodnocení 3,7 z pěti bodů. To bylo v porovnání s konkurencí hodně slabé. 

Teď jste nejlépe hodnocený servis v Brně a jeden z nejlepších v Česku. To byl plán?

Byl to směr. Musím říct, že jsem nečekal, že to půjde takhle rychle. První měsíce byly hodně tvrdé, v práci jsem byl od rána do večera. Zaměstnanci se vytřídili vlastně sami. Přivedl jsem si pár schopných lidí, kterým jsem věřil, a společně jsme dokázali namotivovat to zdravé jádro. Ti „černí pasažéři“ to pak vzdali sami. A to v kombinaci s dobrou reklamou stačilo, aby si nás zákazníci našli.

Škarohlída napadne, že si naháníte plusové body tím, že děláte jen jednoduché základní opravy.

To opravdu ne. Naopak. Vždycky jsme jedni z prvních, kteří nakupují nové vybavení na nové technologie. I nad rámec toho, co je „povinné“. Jsem přesvědčený, že umíme to samé, co ty největší brněnské servisy a že to děláme v mnoha případech nejlépe. Nebýt toho, možná bychom měli dobré hodnocení od zákazníků, jenže my excelujeme i v interním hodnocení samotné automobilky.

Jak se na vaší práci podepsala epidemie koronaviru?

Paradoxně jsme výrazně vyrostli. Jarní měsíční „stopka“ narušila stereotypy, lidé pak z nejrůznějších důvodů hledali i jiné servisy, než na které byli zvyklí. A my už v té době měli opravdu kvalitní služby, takže nám tato krize přivedla nové zákazníky, kteří se teď vracejí.

Takže už neplatí, že kde si člověk auto koupí, tam jej servisuje?

Vůbec ne. Spíš naopak. Zákazník si může sám určit, kdo mu bude auto servisovat. A kromě logických priorit, jako je třeba vzdálenost od bydliště nebo od práce, se při výběru servisu řídí hlavně kvalitou a přístupem servisu. Dokonce už ani cena není tak zásadní. Lidé si víc cení svého času a pokud opravu někdo odbyde a oni ji musí řešit znovu, je to pro ně nepříjemnější než napoprvé zaplatit kvalitně odvedenou práci.

Logicky se nabízí otázka – AUTO-SPEKTRUM-ACC není nafukovací. Kdy budete plní?

To my už jsme, opravy, které vyloženě nehoří, plánujeme až na prosinec. Když jsem sem přišel, koukal jsem z kanceláře na poloprázdné parkoviště před autosalonem. Dnes je plno. Máme ale chytře nastavený systém objednávek tak, abychom nové zákazníky dokázali vždycky obsloužit a bylo to ve stoprocentní kvalitě. Ale pravda je, že přemýšlím, kam porosteme.