Smíchovská desítka obstála v konkurenci 2 036 piv ze 42 zemí světa. V samotné kategorii „Bohemian – Style Session Lager“ pak zvítězila v počtu 30 vzorků. „Tradiční smíchovská desítka je s námi 143 let. Jsme rádi, že oslovuje nejen naše konzumenty, ale také experty v porotě tak prestižní odborné soutěže,“ komentuje výsledek Zdeněk Lux, vrchní sládek společnosti Pivovary Staropramen a dodává: „Je mi ctí, že mohu pokračovat v tradici, kterou na konci 19. století započal sládek Michael Trnka, když přišel s recepturou desítky, která definovala tuto kategorii a úspěchy slaví i v současnosti.“ Uvařit smíchovskou desítku tak akorát je umění. Vyznačuje se jemnou sladovou vůní, příjemným chmelovým aromatem a současně příjemným řízem. Právě její jemnost a nezaměnitelná chuť jí zaručila skvělý výsledek ve velké konkurenci 16. ročníku soutěže německé Asociace soukromých pivovarů (Private Brauereien).

Zdroj: archiv: Pivovary Staropramen s.r.o.

Úspěchy i na domácí scéně
Zlatá medaile z Německa není pro Pivovary Staropramen jediným úspěchem v tomto roce. V předchozích měsících bodovaly také na tuzemských soutěžích. Na 28. Zlatém poháru Pivex získal Braník Jedenáctka mezi 24 přihlášenými ležáky 2. místo a nealkoholický Cool Lemon obsadil 3. místo mezi míchanými nízkoalkoholickými a nealkoholickými pivy.

Hned tři ocenění získaly Pivovary Staropramen na podzim, když v degustační soutěži České pivo zvítězil Cool Lemon v kategorii Ochucených nealkoholických piv, Staropramen Ležák v královské kategorii světlých ležáků obsadil stříbrnou příčku a kompletní medailovou sadu doplnil bronzem Braník Černý.

Zdroj: archiv: Pivovary Staropramen s.r.o.

O Smíchovu
Historie světlé smíchovské desítky sahá do roku 1877. Tehdejší vrchní sládek Michael Trnka vyvedl pivovar z hospodářské krize díky zdokonalení receptury i výrobního postupu světlé desítky. Záhy se stala nejoblíbenějším pivem své doby a výstav pivovaru se díky zvýšené poptávce po vyladěné desítce zdesetinásobil. Smíchovská desítka i v současné době tvoří více než polovinu výstavu pivovaru, protože se mezi českými konzumenty těší stále velké oblibě.