Jak vypadá práce lékaře v Lékaři online 24/7?

Pokud se ve službě Lékař online 24/7 objeví nový pacient, přijde mi SMS zpráva. Přihlásím se ke svému účtu, vyhledám pacienta a otevřu si anamnestický dotazník, který pacient vyplnil. Je důležité, aby toho pacient sdělil v dotazníku co nejvíce. Dotazníky jsou strukturované a umožňují první rychlou orientaci v daném problému. Potom začne samotný chat, důkladně se pacienta vyptám. Pacient může do chatu vložit fotografie, což je výhodné třeba při kožních problémech. Možné je i vložení laboratorních výsledků nebo lékařské zprávy. Můžu se s pacientem spojit také obrazem, uskutečnit tedy i videohovor. Vyšetření se uzavírá ve chvíli, kdy pacientův problém vyřeším, a to včetně předepsání léku. Pokud se problém nepodaří vyřešit v rámci chatu či videohovoru, pacientovi doporučím osobní návštěvu kliniky nebo doplnění různých vyšetření. Celé vyšetření probíhá relativně rychle, obvyklá čistá doba je 6 až 10 minut. Ordinujeme každý den v týdnu, 24 hodin denně.

Jaké spatřujete výhody práce v tomto formátu „ordinace“?

Za hlavní výhodu považuji flexibilitu. Pracovat je možné odkudkoli, pokud u sebe lékař má počítač a internetové připojení. Jako lékařka oceňuji zajištění kontinuity péče. Během chatu mohu nahlédnout do zdravotnické dokumentace pacienta a podívat se např. na jeho předchozí léčbu. Díky možnosti videohovoru mohu pacienta také vidět. Pokud je to nutné, pacientovi mohu doporučit návštěvu lékaře. Dále mu mohu v rámci Lékaře online vypsat e-recept nebo odeslat žádanku na test COVID-19.

Co to znamená pro pacienta?

Jednoznačně zajištění rychlého a bezpečného přístupu k lékařské péči. V dnešní době je někdy složité se k lékaři dostat nebo dovolat. To není problém pro pacienty, kteří zvolí Lékaře online 24/7. A samozřejmě to znamená také úsporu času, zvýšení pohodlí
a v současné situaci i bezpečí. Pacient se může k chatu připojit odkudkoli – z domova nebo z práce. Nemusí se k lékaři dopravovat, nemusí riskovat nákazu koronavirem. Samotný chat probíhá také velice rychle. Pacient se zaregistruje. Potom si vybere téma, které chce řešit a vyplní anamnestický dotazník. Následně je popis problému odeslán lékaři, ten se během několika minut připojí a chat může začít. Používání služby Lékař online 24/7 je jednoduché, elegantní a hlavně intuitivní.

Jakou máte odezvu od pacientů, kteří již Lékaře online 24/7 využívají?

Spokojenost pacienta je pro nás odměnou. Nejraději jsme, když jsou pacienti zdraví
a nevrací se k nám. Pokud jsou však opět nemocní a vyhledají nás, jsme vděční za jejich důvěru. Vzhledem k tomu, že máme zázemí 26 klinik zdravotnické skupiny EUC, tak není problém, v případě potřeby, pacienta odeslat na vyšetření ke specialistovi do některé z nich.

S jakým typem zdravotních problémů na vás nejčastěji obrací?

Spektrum obtíží, se kterými se na nás pacienti obrací, se výrazně neliší od obtíží, s kterými přicházejí do ordinace praktického lékaře. Jedná se zejména o nachlazení, bolesti zad, bolesti hlavy, zažívací obtíže, kožní problémy. Teď je samozřejmě znovu aktuální téma koronaviru. A zde je potřeba také zdůraznit, že dokážeme vyřešit až 60 % potíží přímo v Lékaři online.

MUDr. Petra Bomberová Kánská vystudovala Lékařskou fakultu Univerzity Karlovy v Hradci Králové a atestovala v oboru Všeobecné praktické lékařství. Svým pacientům se věnuje v ordinaci praktického lékaře na Pardubicku. Je aktivní členkou Pracovní skupiny pro venkovské lékařství a působí jako národní reprezentantka pro Českou republiku v organizaci EGPRN (European General Practice Research Network). Ve volném čase se věnuje charitativnímu sdružení RWTTC (Running With Those That Can’t). Od listopadu 2019 je vedoucí lékařkou distanční péče EUC.