Při tomto novém postupu nahrazuje při výrobě plastů pyrolýzní olej ze starých pneumatik a biomethan z organických odpadů fosilní suroviny. Jde o hodnotný příspěvek k dosažení cíle udržitelnosti.

První a doposud jediný certifikovaný dodavatel pro automobilový průmysl

„Použití chemicky recyklovaných plastů na bázi biomasy nám přináší velký potenciál při udržení stejně vysoké kvality a současném snížení emisí CO2 u našich nových produktů a je to také příspěvek pro zavádění oběhového hospodářství,“ vysvětluje Kersten Janik, COO WITTE Automotive, který byl zodpovědný za tento pilotní projekt. „Jako partner v tomto pilotním projektu jsme si vytvořili jasný předstih ve znalostech, ze kterého budou moci v budoucnu profitovat také naši zákazníci“ dodává. Jako dodavatel automobilového průmyslu je WITTE Automotive prvním podnikem mimo chemický průmysl, ve kterém byl proveden audit a certifikace ohledně použití materiálu a příslušné dokumentace podle takzvaného REDcert2standardu. Získání ceny a vysoký zájem v rámci celé automobilové branže ukazují, že téma ChemCyclingTM získává razantním způsobem na významu a mnoho dalších možností použití jsou velmi atraktivní.

Zdroj: WITTE Nejdek, spol. s r.o.

Certifikace REDcert2 zajišťuje přesné přidělení množství

Nezávislá certifikace podle schématu REDcert2 dokládá, že množství fosilních surovin potřebné pro koncový produkt bylo nahrazeno poměrem pyrolýzního oleje a biomethanu. Tyto suroviny, které jsou také certifikované, jsou dodávány do výrobní sítě firmy BASF, početně přiřazeny pomocí hmotnostní bilance k plastu a dodány společnosti WITTE Automotive. Následná produkce klik dveří je také auditována podle standardu REDcert2 a zajišťuje, že je k produktu přidáváno správné množství recyklovaných látek.

Pohled na vnější kliky automobilů Mercedez-Benz.Pohled na vnější kliky automobilů Mercedez-Benz.Zdroj: WITTE Automotive s.r.o.

Klika dveří z hmotnostně bilancovaného ultramidu® jde již tento rok do sériové výroby

Ve výrobě hmotnostně bilancovaného kliky dveří u vybraných modelů Mercedes-Benz kombinuje BASF poprvé alternativní surovinu pyrolýzního oleje, který vyrábí Pyrum Innovations AG z ojetých pneumatik, a biomethan z odpadů a zbytků zemědělského a potravinářského průmyslu. Takto vyráběný plast, v tomto případě ultramid® polyamid 6 s 30procentním zesílením skelnými vlákny, má stejné vlastnosti jako primární plast a je proto ideálně vhodný k výrobě komplexních automobilových součástek u WITTE Automotive.

V souladu s myšlenkou oběhového hospodářství budou hmotnostně bilancované produkty ještě v tomto roce používány u klik dveří vozidel Mercedes-Benz S-Klasse a Mercedes-Benz EQE.

Recyklovatelný materiálový okruh pro výrobu automobilových komponentů z masově vyvážených plastů, BASF SERecyklovatelný materiálový okruh pro výrobu automobilových komponentů z masově vyvážených plastů, BASF SEZdroj: WITTE Automotive s.r.o.

Nápovědu najdete ZDE.

Ze všech správných odpovědí vybereme náhodně 1 výherce, který obdrží reklamní předměty od WITTE Nejdek, spol. s r.o.

Zdroj: WITTE Nejdek, spol. s r.o.